مهر نوشت: مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه حسنات اصفهان با حاشیه‌هایی جالبی از بغض ایرج طهماسب تا خبری خوش برای دوست‌داران زاون قوکاسیان همراه بود.

 مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه حسنات اصفهان با حاشیه‌هایی جالبی از بغض ایرج طهماسب تا خبری خوش برای دوست‌داران زاون قوکاسیان همراه بود.

این مراسم شامگاه گذشته با حضور بسیاری از هنرمندان نام‌آور مانند محمدرضا فروتن، کیومرث پوراحمد، ایرج طهماسب، محمدحسین لطیفی، امرالله احمد جو کارگردان روزی روزگاری و دیگر هنرمندان نام‌آور همراه بود.

دائمی شدن برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان

در این مراسم شهردار اصفهان که به تازگی از سفر چند روزه به تهران برگشته بود خبر از دایمی شدن جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان داد و پایداری این جشنواره در اصفهان را در کنار جشنواره حسنات را فرصت مغتنمی برای رشد و اعتلای هنر سینما و سینماگران اصفهانی برشمرد.

رضا داد دبیر جشنواره کودک و نوجوان نیز که به مراسم اختتامیه آمده بود در سخنی کوتاه خبری خوش برای دوست‌داران زاون قوکاسیان داشت و در سخنانی اظهار داشت: برگزاری جشنواره حسنات خود یکی از کارهای نیک است که توسط زاون قوکاسیان راه‌اندازی شده است.

طراحی جایزه زاون قوکاسیان برای جشنواره کودک و نوجوان

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان دایمی شده است، افزود: با توجه به نکوداشت زاون قوکاسیان در جشنواره حسنات، این نوید را می‌دهم که به پیشنهاد اعضای شورای شهر در جلسه دبیرخانه جشنواره کودک و نوجوان از دوره بعدی جایزه زاون قوکاسیان طراحی شده است که توسط خود هنرمندن اصفهان داوری می شود.

در بخش تقدیر از ایرج طهماسب با نام لاله های واژگون، ابتدا متنی بسیار زیبا که توسط فریدون خسروی کارشناس، کارگردان و فیلم نامه نویس اصفهانی نگارش شده بود قرائت شد و سپس ایرج طهماسب بر روی صحنه آمده و با حاضران سخنانی گفت که با وجود کوتاه بودن همانند برنامه «شبی با ایرج طهماسب» مهربانانه بر دل اصفهانی‌ها نشست.

طهماسب: جایی نمی‌روم و تا انتها هستم!

طهماسب در این مراسم گفت: اصفهانی ها سلام! پیش از این هم گفته‌ام که من تاسف می خورم چرا اصفهانی نیستم، صحبت از لاله شد و من یاد لاله های واقعی افتادم.

طهماسب با بغض و گریه ادامه داد: ما نوکر مردم هستیم و من اصلا در برابر آنها عددی نیستم.

وی در ادامه با خنده بیان داشت: چند سال یپش برای من بزرگداشتی گرفتند و من این را گفتم «اگر فکر می کنید برای من بزرگداشت بگیرید، من می روم، اشتباه می کنید»، اکنون نیز همان جملات را تکرار می‌کنم، باید بگویم که نه! من نمی‌روم و تا انتها هستم.

در این لحظه محمدحسین لطیفی نیز که برای بزرگداشت ایرج طهماسب به اصفهان سفر کرده بود لحظاتی پشت تریبون رفته و در سخنانی کوتاه اظهار داشت: من امسال بارها به اصفهان سفر کردم و آن را و همه بچه‌های اصفهان را بسیار دوست دارم.

لطیفی خطاب به طهماسب: بچه‌های ما غیر از شما کسی را ندارند

وی ادامه داد: پیش از این گفته‌ام و باز هم خطاب به «ایرج» می‌گویم که بچه‌های ما غیر از شما کسی را ندارند، پس بی‌مهری‌های ما را به حساب دیگری گذاشته و همیشه حضور داشته باشید تا ما هم از وجود و کارهای زیبای شما لذت ببریم.

هنوز می توانم از ایرج طهماسب بیاموزم

کارگردان کشورمان تصریح کرد: من به شخصه هنوز و هنوز می توانم از ایرج طهماسب بیاموزم.

یکی از بخش‌های جذاب مراسم برای حضار بخش‌های معرفی برگزیدگان بود و جالب اینکه کیومرث پوراحمد هر بار برای تقدیر بر روی سن گام گذاشت دست محمدرضا فروتن را مهربانانه در دست داشت.

اختتامیه هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، با عکس یادگاری هنرمندان و دست اندرکاران بر روی سن سینما فلسطین اصفهان، خاتمه زیبایی را به تصویر کشید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =