ایسنا نوشت: پس از آنکه دو حزب پوپولیست ایتالیا تشکیل دولت داده و نخستین باری است که یکی از اعضای تشکیل دهنده اروپا توسط احزاب مخالف اتحادیه اروپا و پوپولیست در این کشور روی کار آمده‌اند، این احتمال وجود دارد که ایتالیا کشور بعدی باشد که از این اتحادیه خارج خواهد شد.

به نوشته روزنامه اکسپرس، لوئیجی دی‌مایو، رهبر جنبش پنج ستاره و ماتئو سالوینی، رهبر حزب لیگ پیشنهادات سیاسی مشترک خود را منتشر کرده و خواستار پایان یافتن ریاضت اقتصادی، کاهش مالیات افزایش یافته و اخراج گسترده مهاجران به همراه درآمد اولیه تضمین شده برای فقرا شده‌اند.

این احزاب همچنین اقدامات ریاضتی اتحادیه اروپا را رد کرده و به دنبال افزایش هزینه‌های عمومی و مذاکره درباره بدهی کشور هستند که پس از یونان قرار گرفته است.

دولت جدید ایتالیا همچنین اعلام کرده است که به دنبال برنامه‌ای درباره کاهش بدهی‌های عمومی است.

این دو حزب در بیانیه خود همچنین آورده‌اند: ما می‌خواهیم به واسطه درآمدهای مبتنی بر ریاضت و مالیات و به واسطه تولید ناخالص ملی این درخواست‌ها را احیا کنیم.

دولت جدید رم همچنین از اتحادیه اروپا خواسته است تا هزینه‌های خود را تغییر دهد. این درخواست‌ها از سوی ایتالیا باعث ایجاد تنش در اتحادیه اروپا شده است و آنها ممکن است باعث ایجاد تفرقه در اتحادیه اروپا شوند.

توافق بین رهبران این دو حزب پوپولیست در ایتالیا به چندین ماه تنش سیاسی در این کشور پایان داد که از انتخابات پارلمانی ماه مارس سال جاری میلادی آغاز شده بود.

رهبر حزب جنبش پنج ستاره به اظهارنظر درباره مذاکرات با حزب دولت ائتلافی پرداخت و گفت: ما در نهایت به توافقنامه‌ای برای تغییر دولت دست یافتیم و این مایه خوشحالی است.

این دولت جدید در حالی شکل گرفته که اگر مذاکرات ائتلافی شکست می‌خورد رهبران دو حزب همانطور که پیشتر اعلام کرده بودند انتخابات زودهنگامی را رقم می‌زدند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =