در سال۹۶؛ بانک قرض‌الحسنه مهرایران ۳۱هزار فقره تسهیلات در آذربایجان‌غربی پرداخت کرده است

بانک قرض الحسنه مهرایران از پرداخت ۳۱هزار فقره تسهیلات در آذربایجان‌غربی تنها در سال ۹۶ پرداخت کرده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران که برای بازدید از شعب استانی استان آذربایجان‌غربی به ارومیه سفر کرده بود در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه های محلی و استانی با اشاره به وضعیت سودآور این باک گفت: فعالیت تخصصی بانک جذب منابع قرض الحسنه و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد به افراد است و در این راستا از بدو تاسیس در سال ۸۶ تا سال ۹۶ بالغ بر ۴ میلیون و ۳۱۲ هزار حساب قرض الحسنه نزد شعب ایجاد شده ضمن اینکه نسبت مطالبات به کل تسهیلات اعطایی ۱.۲% است که این رقم بهترین عملکرد در شبکه بانکی در کشور است.
  وی ادامه داد: کل تسهیلات اعطایی از ابتدای تاسيس این بانک تا به امروز، حدود ۳میلیون و سیصد هزار نفر رقمی بالغ بر ۲۳۰هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند که البته سهم ۵ سال گذشته ۷۵ درصد این مبلغ بوده است ضمن اینکه فقط در سال ۹۶ تعداد ۷۵هزار نفر تسهیلات مبلغ ۸۲هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهرایران اظهار کرد: هم اکنون ۹۰ درصد هزینه های بانک قرض الحسنه مهر ایران از کارمزد ۴ درصد دریافتی از تسهیلات پوشش داده می شود و در نظر داریم با توجه به استقبال مردم در پرداخت معوقات کارمزد را در سال های آتی به ۳ درصد برسانیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به عملکرد قابل قبول شعب استانی این بانک در آذربایجان غربی خبر داد: در سال ۹۶ بالغ بر ۳۱ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان به مردم آذربایجان‌غربی پرداخت شده که در همین راستا و تاکنون درصد معوقات شعب ما در این استان چهاردهم درصد بوده است که در سطح کشور بی نظیر است و جزو ۳ استان برتر کشور محسوب می‌شود.

اکبری گفت: در سال ۹۶ شعب استانی ما در استان آذربایجان‌غربی بالغ بر ۱۰۸ میلیارد ریال در قالب هزار و ۵۲ فقره وام ازدواج به زوجین پرداخت کرده اند، همچنین ۵۵ فقره وام برای مددجویان بهزیستی و ۲۲۵ فقره وام نیز برای مددجویان کمیته امداد پرداخت کرده است.

وی با اشاره به فعالیت این بانک در امر مدرسه سازی، بهداشت و اهدای بسته های آموزشی به دانش آموزان ۱۴ استان محروم خبر داد: بعد از زلزله کرمانشاه ما در قالب ۳ هزار فقره تسهیلات بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شهروندان زلزله زده کرمانشاه پرداخت کرده و همچنین در مناطق زلزله زده اقدام به ساخت ۳ مدرسه و ۳ خانه بهداشت نموده ایم.

اکبری افزود: در سال گذشته نیز بالغ بر ۳۳ هزار بسته آموزشی در بین دانش آموزان ۱۴ استان محروم من جمله آذربایجان غربی توسط شعب استانی ما اهدا شده است.

وی با اشاره به طرح مشارکتی بانک قرض الحسنه مهر ایران با سازمان زندان ها گفت: ما در این طرح بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان وام اشتغال به زندانیانی که از زندان آزاد شده اند و شغلی ندارند پرداخت می کنیم که افراد واجد شرایط برای دریافت این تسهیلات از سوی سازمان زندان ها معرفی می شوند و در سال ۹۶ بالغ بر ۴ میلیارد ریال برای ۲۵ زندانی آزاد شده در سطح آذربایجان غربی توسط شعب استانی ما پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه خبر داد: هرفردی می تواند با افتتاح یا انتقال حساب جاری خود به شعب ما و کسب امتیازاتی که به آن سپرده تعلق می گیرد از انواع تسهیلات ما برای خود یا برای بستگان درجه اول خود بهره مند شود.

اکبری در پایان خبر داد : خانواده ها و گروه‌هایی که صندوق های قرض الحسنه برای اعطای وام به یکدیگر ایجاد کرده اند درصورتی که صندوق خود را به شعب ما انتقال دهند ما نیز به اندازه موجودی صندوق به آن تسهیلات ترزیق و اقدام به اعطای وام با اقساط دو ساله به اعضای آن می کنیم که در این بین مدیریت صندوق و اولویت اهدای وام به اعضای آن بر عهده خود اعضای فامیل می باشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =