مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی صبح روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه گفت: طرح نشاط معنوی دربقاع شاخص استان مرکزی اجرا می شود.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسین دلاوری اظهار داشت: سازمان اوقاف استان مرکزی در زمان های گوناگون کار ویژه های مختلفی را در دستور کار قرار می دهدکه در حال حاضر تمرکز کاری خود را بر بقاع متبرکه متمرکز کرده و در یکسال گذشته برنامه های قرآنی بقاع جلوه ای ویژه داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل تابستان آغاز شده و امتحانات به اتمام رسیده به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان طرح نشاط معنوی در دستور کار قرار گرفته و در صورت انجام همکاری های لازم رشد بالایی را در اجرای این طرح مشاهده می کنیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی تصریح کرد: طرح نشاط معنوی در ۴۱ بقعه استان مرکزی با حضور دو هزار دانش آموز دختر و پسر در مقطع ابتدایی و یک هزار و ششصد دانش آموز پسر و دختر در مقطع متوسطه برگزار می شود.

دلاوری بیان کرد: طرح نشاط معنوی از شانزدهم تیرماه تا سی و یکم مرداد ماه ادامه دارد که به منظور این طرح به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه ریزی شده است و همچنین اختتامیه و افتتاحیه این طرح در نخستین روز اجرا و آخرین روز در تمام بقاع مورد نظر برگزار می شود.

وی ادامه داد: سازمان های نظیر بسیج، تبلیغات، آموزش و پرورش، کانون فرهنگی هنری مساجد در اجرای برنامه های این طرح با اوقاف همکاری می کنند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی عنوان کرد: برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی، برگزاری کلاس های قرآن در رشته های مختلف روخوانی، برگزاری کلاس های احکام و آموزش آداب اسلامی و اجتماعی، روان خوانی، مفاهیم و غیره، برگزاری کلاس های هنری و ورزشی از جمله برنامه هایی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.

دلاوری خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه هایی که در راستای اجرای این طرح در بقاع متبرکه استان اجرا می شود برپایی ۲۰ غرفه کودک و نوجوان، هفت غرفه مشاوره خانواده و مسائل اعتقادی، اعزام ۱۵ مبلغ به بقاع متبرکه و برپایی چهار غرفه چند رسانه ای است.

وی با اشاره به چهل ور یکمین دوره مسابقات استانی، گفت: این دوره از مسابقات در روز جمعه پانزدهم تیرماه برگزار می شود که در حدود ۲۵۴ در این دوره در مرکز استان شرکت دارند که برگزیدگان آن به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: مسابقات کشوری از دهم مهر ماه تا بیست و پنجم مهرماه به میزبانی استان مرکزی برگزار می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =