۰ نفر
۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

صعود ژاپن از گروهش و بازی این تیم مقابل بلژیک که منجر به شکست نماینده قاره آسیا شد به جای اینکه در رده‌بندی مسائل تحلیلی قرار بگیرد به تسویه حساب‌های خرد و کلان بعضی‌ها تبدیل شده... حتی برد کره‌جنوبی مقابل آلمان همین کارکرد را داشت!

 

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی برای چندمین بار متوالی عملکرد تیم ملی در جام جهانی را زیر سؤال برد و این بار حتی قسم خورد که ما در روسیه باختیم.

این روز‌ها هیچ نشانی از آن لحظه‌های غرورانگیز بازی‌های ما مقابل اسپانیا و پرتغال نیست و هر روز بر دامنه بحث‌هایی که اوضاع تیم ملی را تیره و نامساعد جلوه می‌دهد، افزوده می‌شود.

با این همه فرض را بر این می‌گیریم که تیم ملی در روسیه همه جوره باخت، اما سؤال این است که مگر قرار بود در گروه خود برنده باشیم؟ یعنی قول و قراری برای شکست تیم‌های اسپانیا و پرتغال داشتیم؟

از این موضوع بی‌خبر بودیم که در فوتبال ایران چهره‌هایی هستند که بهتر از کی‌روش می‌توانند برای تیم ملی در جام جهانی، نقشه فروپاشی پرتغال را طراحی کنند. اگر چنین مربیانی داریم چرا همین امروز برای همکاری با آن‌ها خبرشان نمی‌کنید؟

صعود ژاپن از گروهش و بازی این تیم مقابل بلژیک که منجر به شکست نماینده قاره آسیا شد به جای اینکه در رده‌بندی مسائل تحلیلی قرار بگیرد به تسویه حساب‌های خرد و کلان بعضی‌ها تبدیل شده... حتی برد کره‌جنوبی مقابل آلمان همین کارکرد را داشت!

ژاپن هم به بلژیک باخت، اما تساوی ایران در دیدار با سوپر تیم پرتغال که رونالدو در آن بازی می‌کند، به هیچ انگاشته می‌شود.

ژاپن هم در هر شرایطی مدرسه و آکادمی‌های فوتبال تأسیس می‌کند. زمین چمن در اقصی نقاط ژاپن دیده می‌شود. جی‌لیگ در بالاترین کیفیت ممکن برگزار می‌شود. در ژاپن تیم‌ها مشکل لباس ندارند. برای گرفتن زمین تمرین از اداره ورزش و جوانان التماس نمی‌کنند. تیم‌ها تیم نیستند، باشگاه هستند. بازی‌های تدارکاتی برای تیم‌های ژاپنی مثل نقل و نبات برگزار می‌شود.

اعتبار ژاپن در دنیا باعث می‌شود تا هر تیمی در جهان فوتبال برای سفر به این کشور لحظه‌شماری کند. ژاپنی‌ها رؤیا‌های بزرگی در سر دارند و از ۳۰ سال قبل برای چنین روز‌هایی برنامه‌ریزی و تلاش کرده‌اند. در ایران چطور؟

۱۵ روز قبل از آغاز جام جهانی از مردم بگیرید تا مسئولان به یاد این نکته می‌افتیم که بازی‌هایی هم در کار است. یک‌شبه تصمیم می‌گیریم بدون بازی تدارکاتی و با کمترین اردوی آماده‌سازی، اسپانیا را باید شکست بدهیم و درد ما در طول تاریخ همین تصمیم‌گیری‌های ثانیه‌ای است، همین بی‌فکری‌ها، بی‌دانشی‌ها و احساسات زودگذر است...

*نکته: این مطلب در تاریخ 24 تیرماه 1397 در صفحه دو روزنامه خبر ورزشی منتشر شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =