مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد از وصول و تحقق ۶۲ درصدی مالیات در این استان از مجموع پیش بینی ۲۸۷ میلیارد تومانی در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازیاسوج،  غضنفر آرام بعد از ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: سامانه های مختلفی در استان فعال است که یکی از این سامانه ها  "سادا" بوده که به ثبت اموال دولتی می پردازد و امید است در آینده ای نزدیک ثبت ۱۰۰ درصدی املاک دولتی استان محققشود.

آرام با اشاره به ماده ۲۵۱، ابراز داشت: در بحث ماده ۲۵۱، اختیارات این ماده در سال ۹۷ به استان داده شد و تا مبلغی مشخص شده در این حوزه در استان رسیدگی می شود و این مهم در راستای بحث تمرکز زدایی ظرفیت خوبی محسوب می شود.

آرام گفت: تاکنون ۹۵ شکوایه توسط تیم بررسی ماده ۲۵۱ استان بررسی شده و استقبال ها در این بخش مناسب بوده است.

آرام با بیان اینکه سرمایه گذاری خوبی در استان شده است، عنوان داشت: در سال ۹۶، ۲.۶ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان داشته ایم.

غضنفر آرام

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان، تصریح کرد: پذیرش و ثبت ۹ فرصت سرمایه گذاری با محوریت پوشش سرمایه گذاری خارجی عملیاتی شده و کتاب این ظرفیت ها نیز تدوین شده است.

آرام با بیان اینکه بیشترین ظرفیت سرمایه گذاری ها در حوزه پتروشیمی است، بیان داشت: در بخش سیمان نیز ظرفیت های سرمایه گذاری در استان توسعه یافته و تلاش می شود رشد بیش از پیش این بخش را داشته باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۶۰ درصد املاک دولتی استان از طریق سامانه سادا سند دار شده و مشخصات آن در بانک اطلاعاتی به ثبت رسیده است.

آرام از رشد و فعال سازی بخش صادرات استان خبر داد و گفت: در حوزه گمرک نیز صادرات گیاهان دارویی از جمله موارد ارسالی است و کنترل ها نیز در این بخش عملیاتی می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، اظهار داشت: علیرغم همه اقدامات انجام شده، ضعف هایی در حوزه سرمایه گذاری در استان داریم که توسعه بیش از پیش این بخش به شکل مطلوب تری ضروری است و خروجی محوری در این حوزه مورد تاکید است.

آرام با تاکید بر نقش ذی حسابان در شفافیت بودجه ای و هزینه ای، افزود: نقش ذی حسابان در جلوگیری از فساد و مشکلات اداری محسوس است و ۳۰ ذی حساب ما ۵۰ دستگاه را پوشش می دهند و مزایا، حقوق و اضافه کار ذی حسابان از طریق اقتصاد و دارایی پرداخت می شود و بکارگیری ذی حساب مستقل نقش موثری در کاهش فساد های اداری دارد.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان، خاطرنشان کرد: رصد های لازم در حوزه فعالیت های ذی حسابان انجام می شود و کنترل مناسبی در این حوزه وجود دارد.

وی با اشاره به تحقق ماده ۸ در استان، ابراز داشت: ۱۳۹۰ خانه سازمانی در استان داریم که به استناد ماده ۸ بخشی از آنها را به فروش رسانده ایم. ۱۸۴ مورداز طریق مزایده به فروش رسیده است و ۵۲ واحد نیز به خانواده ایثارگران داده شد و هدفگذاری برای فروش بقیه واحد ها انجام شده است.

آرام با اشاره به وصول درآمدی در استان، گفت: ۹۰ درصد درآمدهای ما از طریق مالیات است و همچنین جرایم رانندگی دومین مورد و سومین حوزه نیز در بخش ثبت اسناد است.

آرام از وصول و تحقق ۶۲ درصدی مالیات در استان از مجموع پیش بینی ۲۸۷ میلیارد تومانی در سال ۹۷ خبر داد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به ضرورت وصول به موقع مالیات ها، ابراز داشت: این مهم در اعتبارات تخصیصی به استان کمک می کند و همچنین نقش آن در توسعه اشتغال زایی محسوس است.

وی افزود: فرهنگ سازی در حوزه ثبت معاملات و وصول مالیات مورد تاکید است و این حوزه در راستای توسعه و آبادانی استان نقش بسزایی دارد.

آرام با بیان اینکه شفافیت از محورهای فعالیت این دستگاه است، تصریح کرد: موضوع شفافیت یکی از مباحث مورد تاکید در حوزه اقتصاد و دارایی است و تلاش می شود با تحقق برش ها و مصوبات، خروجی موثری در این بخش داشته باشیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =