۰ نفر
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۴
ایستادگی رییسی مقابل گروه‌های فشار

سیدمرتضی بختیاری قائم مقام آستان قدس رضوی که به پاکدستی و ساده زیستی در میان مسئولان مشهور است، این روزها با خبرسازی های مختلفی از جانب گروه‌های فشار روبه رو شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مدتی قبل  یکی از روزنامه ها خبر از استعفای قائم مقام آستان قدس رضوی داد. این خبر که انتظار می رفت با واکنش آستان قدس رضوی و روابط عمومی آن مواجه شود مسکوت ماند و در کمال تعجب هیچ تایید و تکذیبی از سوی آستان در این خصوص صورت نگرفت.

اما برخی اخبار و تحلیل‌های پیرامونی آن حاکی است که از مدتها قبل فشارهای مضاعفی روی ریاست آستان و قائم مقام وی برای تغییرات و تحولات درون این مجموعه صورت گرفته است.

سید مرتضی بختیاری را در حقیقت می توان از سالم ترین و پاکدست ترین مسئولان  که همچنان بر رویه خود ایستاده و به همین دلیل هم بود که حجت الاسلام والمسلمین رییسی وی را به عنوان قائم مقام آستان و رییس هیات مدیره سازمان اقتصادی رضوی انتخاب کرد. سازمانی که به لحاظ مالی بسیار حساس بوده و قرار گرفتن فردی در راس این سازمان که مانند بختیاری دقت و حساسیت نداشته باشد می تواند منشاء انحرافات مالی شود.

این جایگاه و حساسیت های پیرامونی آن، گویا مورد توجه برخی جریان‌های سیاسی  قرار گرفته و آنها را به طمع انداخته است. به همین جهت فشارهای زیادی روی ریاست آستان برای تغییر و تحولات وجود دارد تا افراد مورد نظر این جریان بتوانند در مراکز حساس آستان مستقر شوند.

هرچند که شنیده شده بختیاری هم به سبب برخی مشکلات تمایل خود را برای خروج از آستان اعلام کرده و این روزها حضورش در تهران پررنگ تر شده است اما این موضوع با واکنش رییسی مواجه شده و ریاست آستان به سبب اعتمادی که به وی دارد با این موضوع مخالفت کرده است.

جریان‌های خارجی آستان که برای این نهاد حساس و مهم طمع کرده اند تاکنون  تیرشان به سنگ خورده و نتوانسته اند به اهداف سیاسی و اقتصادی خود برسند و فرد مورد نظر خود را در جایگاه قائم مقامی بنشانند.

حال باید منتظر ماند و تحرکات بعدی این جریان‌ها را برای آستان قدس یا سایر نهادها مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی و...دید که چه خبرسازی های جدیدی را به راه خواهند انداخت.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =