مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: شرکت آرد خوشه فارس با انعقاد قراردادی به ارزش ۱۴۲ میلیارد ریال، سیلوی ۳۵ هزار تنی غلات را در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد احداث می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین از  منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد،سیاوش رضوانی با بیان این که این قرارداد به صورت B.O.T منعقد شده است، گفت: سرمایه‌گذار طبق این قرارداد، ساخت سیلو را در یک سال به پایان می‌رساند و مقرر شد با توجه به وجود ۲۵ کیلومتر راه آهن داخلی و دسترسی به راه آهن سراسری طی ۱۴ سال پس از ساخت سیلو با بهره گیری از زیرساختهای حمل و نقل ریلی بندر امیرآباد از آن بهره برداری می کند .

رضوانی افزود : در قراردادهای B.O.T که به شیوه ساخت، بهره‌برداری و واگذاری منعقد می‌شوند، سرمایه‌گذار پس از ساخت و بهره‌برداری از پروژه در مدتی معین، زیرساخت ایجاد شده را در پایان زمان مقرر در اختیار مجموعه قرار می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت سیلوهای غلات منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ۲۴۰ هزار تن است که با تکمیل این پروژه این ظرفیت به ۲۷۵ هزار تن می‌رسد.

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان این که ساخت سیلوی نگهداری غلات با توجه به این که بندر امیرآباد پایلوت غلات شمال کشور است از اولویت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه به شمار می‌آید، اظهار کرد: احداث صنایع تبدیلی مرتبط با چوب و کاغذ، ساخت مخازن و صنایع تبدیلی روغن خوراکی، ایجاد مخازن برای ترانزیت فرآورده‌های نفتی، ساخت تأسیسات سایر صنایع و خدمات ایجاد ارزش افزوده اعم از تولیدی، تبدیلی و مونتاژی وابسته به حمل و نقل دریایی و ایجاد سیلوی نگهداری غلات، اولویت‌های سرمایه‌گذاری بندر امیرآباد هستند.

رضوانی خاطرنشان کرد: با توجه به توان بالای تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد و و وجود ۱۵ پست اسکله در این بندر، افزایش فضای نگهداری کالاها به بالا بردن توان منطقه برای حضور و فعالیت صنایع تبدیلی کمک می‌کند.

مدیر بندر امیر اباد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =