ایرنا نوشت: کره شمالی از تقویت روابط دفاعی کره جنوبی با آمریکا و ژاپن انتقاد کرد و افزود این روند باعث شروع یک جنگ در منطقه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کره شمالی، وزارت خارجه این کشور امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد اکنون وقت آن است کره جنوبی به همکاری با نیروهای فرامنطقه ای « نه » بگوید.

این بیانیه می افزاید: تقویت همکاری های نظامی کره جنوبی با دو کشور یاد شده به جنگ خواهد انجامید.

بیانیه وزارت خارجه کره شمالی از برگزاری اجلاس امنیتی و دفاعی کره جنوبی با آمریکا و تقویت روابط نظامی با ژاپن به شدت انتقاد کرده و آن را حرکتی علیه خود دانسته است.

مقام های دفاعی و نظامی ژاپن، آمریکا و کره جنوبی اواخر ماه گذشته میلادی دهمین نشست رایزنی های دفاعی را در واشنگتن برگزار کردند.

کره شمالی تاکید کرده است همکاری های نظامی گسترده کره جنوبی را با آمریکا بر نمی تابد و بر این باور است این ارتباطات نهایتا باعث رویارویی و جنگ خواهد شد.

این انتقاد در حالی انجام می شود که دو کره خود را برای برگزاری نشست سران دو کشور در 27 ( 8 اردیبهشت) آوریل آماده می کنند.

امروز خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرد این کشور به دنبال صدور بیانیه خلع سلاح هسته ای کره شمالی در جریان نشست سران دو کره است.

دومین دور از مذاکرات کاری دو کره برای بحث درباره موضوعات نشست از روز چهارشنبه این هفته در بخش جنوبی روستای پانمونجوم شروع می شود و هیاتی مرکب از هفت نفر از کره جنوبی در این گفت و گوها حضور خواهند داشت.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =