جماران نوشت: سخنگوی سپاه با بیان اینکه از منظر موافقین و مخالفین انقلاب دو نهاد سپاه و بسیج تاثیر زیادی در امنیت کشور داشتند گفت: بدون حضور بسیج امکان باز پس گیری کشور از دشمن نبود.

سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در اوایل انقلاب تنها نکته ای که کشورهای غربی به آن توجه نکرده بودنند میزان حمایت مردم از حضرت امام ( ره ) و انسجام مردم بود.

او ادامه داد: امام ( ره ) با شناخت دقیقی که از رویکردهای دشمن داشتند دو نهاد،سپاه و سازمان بسیج را در بدنه کشور تاسیس کردند.

سخنگوی سپاه با بیان اینکه از منظر موافقین و مخالفین انقلاب دو نهاد سپاه و بسیج تاثیر زیادی در امنیت کشور داشتند گفت: بدون حضور بسیج امکان باز پس گیری کشور از دشمن نبود.

توضیحات وزیر دفاع درباره امنیت مکران

همچنین ایسنا نوشت: 
امیر سرتیپ حاتمی در مراسم امضای قرارداد احداث خط انتقال گاز ایرانشهر ـ چابهار با تقدیر و تشکر از وزیر نفت برای برگزاری این مراسم اظهار داشت: پروژه خط لوله گاز ایرانشهر به چابهار، پروژه ای اقتصادی، اما  با آثار اجتماعی و امنیتی برای منطقه مکران است.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به منطقه مکران و تاکیدات معظم له بر توسعه سواحل مکران افزود: بعد از این تاکید، نیروهای مسلح به عنوان پیشران و پیشرو توسعه در منطقه انتخاب شدند و اقدامات بسیار ارزشمندی از سوی دولت برای توسعه مکران اجرایی شد تا ظرفیت های نهفته در منطقه فعال شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح احداث خط انتقال گاز ایرانشهر ـ چابهار را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی برشمرد و ادامه داد: اجرای این پروژه سبب اشتغالزایی و رونق تولید می شود و برکات فراوانی برای مردم منطقه به همراه خواهد داشت.
دبیر ستاد توسعه سواحل مکران با بیان اینکه حضور وزارت دفاع در انجام این پروژه نشان دهنده عزم و اراده این وزارتخانه برای تحقق یک امنیت پایدار در منطقه در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... است، گفت: مصمم هستیم تا اجرای قرارداد خط لوله گاز ایرانشهر ـ  چابهار را در مدت تعیین شده انجام دهیم.

وی توجه به زیرساخت ها و رفع محرومیت زدایی از منطقه را یکی از دلایل مهم در اجرای این پروژه حائز اهمیت برشمرد و گفت: تلاش داریم تا با ایجاد بسترهای لازم زمینه را برای تعامل هر چه بیشتر با همسایگان خارجی با توجه به سواحل بکر مکران فراهم کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: براین اساس شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح برای اینکه بتواند اهداف دولت و نظام اسلامی را در منطقه مکران جامعه عمل بپوشاند وارد اجرای این پروژه بزرگ شد و سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح در خط لوله ایرانشهر به چابهار کاری هوشمندانه بود.

وی با بیان اینکه بیکاری، عدم توسعه یافتگی، محرومیت های اقتصادی، اجتماعی و ... مستمسکی بر ایجاد ناامنی در این گونه از مناطق می شود، خاطرنشان کرد: تحقق توسعه و امنیت پایدار در منطقه به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... مستلزم سرمایه گذاری های جدی است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح که صاحب صندوق های بازنشستگی نیروهای مسلح است با حضور در این پروژه ها، علاوه بر کمک جدی به دولت محترم، برای حفظ ارزش اقتصادی صندوق های بازنشستگی تلاش می کند.  

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =