در خلال تذکرات پایانی جلسه علنی امروز مجلس، هم ماجرای بازداشت محمدرضا جلایی‎پور عنوان شد و هم وضعیت بلاتکلیف سپنتا نیکنام نماینده زرتشتی شورای شهر یزد که از حضور در این شورا بازمانده است.

به گزارش خبرآنلاین، قاسم میرزایی‎نکو عضو فراکسیون امید در تذکری از وزاری دادگستری، کشور و اطلاعات خواست که با نخبگان برخورد قهری نکنند. او بی آنکه از محمدرضا فرزند حمیدرضا جلایی‎پور نامی ببرد، از او به عنوان نخبه‎ای یاد کرد که فرزند خانواده شهید است و گفت باید در برخورد با جوانان دقت شود.
او همچنین از هیات رئیسه مجلس خواست تا نتایج جلسه سران سه قوه را مصداقی و علنی به سمع مردم برسانید و عزمی راسخ برای برخورد با فساد و قاچاق و رانت داشته باشند.

تقدیر 182 نماینده از شکست انحصار تلگرام

182 نفر از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از پیام‌رسان‌های داخلی و شکست انحصار تلگرام  اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی امضاکنندگان این بیانیه، حمایت قاطع خود را از اقدامات دبیر شورای عالی فضای مجازی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شکستن انحصار پیام رسان تلگرام در کشور جمهوری اسلامی ایران و برخورد قاطع با این پیام رسان به دلیل عدم رعایت مقررات کشور و فراهم آوردن زمینه برای ایجاد چالش های گوناگون امنیت ملی و برنامه ریزی برای وارد آوردن ضربات بزرگ اقتصادی به کشور اعلام کرده و همچنین از تلاش های به عمل آمده برای تشویق و تقویت پیام رسان های داخلی در قالب مساعدت های مالی و کمک های تجهیزاتی و اقدامات رسانه مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات تشکر می کنیم.

تذکر به اطرافیان رئیس جمهور

محمد دهقان، احمد امیرآبادی فراهانی و جواد کریمی قدوسی نمایندگان چناران، قم و مشهد در تذکری کتبی به رئیس جمهور ضرورت متوقف کردن رفتارها و مواضع دوگانه و پرهیز از حاشیه‌سازی و ضرورت پرداختن به مشکلات اصلی کشور، همچون فساد اطرافیان رئیس‌جمهور و همچنین رفع معضل بیکاری را متذکر شدند.

عاقبت سپنتا چه می‎شود؟
نماینده مردم تهران در مجلس نیز در اواخر جلسه علنی امروز، در تذکری خواستار رسیدگی سریعتر به پرونده عضو زرتشتی شورای شهر یزد در مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.
حجت‎الاسلام احمد مازنی با بیان اینکه پرونده مربوط به سپنتا نیکنام عضو اقلیت شورای شهر یزد مدت‎هاست روی میز مجمع قرار گرفته است، گفت: تصمیمی که در گذشته در مورد این پرونده اتخاذ شده بود به نوعی مایه وهن نظام و مذهب تشیع بوده است. هم اکنون چشم ها و گوش ها به تصمیم مجمعی است که با تصمیم امام و رهبری برای شکستن بن بست ها تشکیل شده است.
این عضو فراکسیون امید همچنین با بیان اینکه گفته می شود رییس جمهور در برخی جلسات مجمع حضور ندارند، گفت: این جلسه فرصتی برای عمل ایشان به وعده دفاع از حقوق شهروندی است. او همچنین گفت که بعد از مرحوم هاشمی رییس فقید مجمع، مردم به تدبیر آیت الله هاشمی شاهرودی چشم دوخته اند.
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =