۰ نفر
۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
قوانین عمومی سفر با هواپیما

سفر کردن یعنی کشف زیبایی های دنیا و لذت تجربه هایی نو که انسان را سرشار از آگاهی و شادمانی می سازد و به ما یاد آوری می کند که دنیا بزرگ تر از آن است که خود را در چهارچوبی بسته حبس کنیم. وقتی تصمیم به سفر به مناطق دور دست می گیریم، سفر با هواپیما در اولویت قرار دارد. در دنیایی که سرعت حرف اول را می زند انتخاب هواپیما به عنوان سریع ترین وسیله نقلیه، درست ترین و راحت ترین روش خواهد بود.

هر ساله بیش از 300 میلیون انسان با هواپیما سفر می‌کنند و از تجربه سفر هوایی برای رسیدن به مقصد استفاده می نمایند تا مهم ترین لحظات زندگی خود را در مسیری بین مبدا و مقصد طی نکنند و زمان بیشتری را به آنچه که به آن علاقه دارند اختصاص دهند؛ اما سفر با این وسیله نقلیه نیز آداب و قوانینی دارد که با آشنایی با آنها می توانید سفری بهتر را تجربه کنید که در ادامه این اصول را با هم مرور می کنیم.

خرید یک بلیط خوب!

برای تجربه یک سفر خوب، همه چیز از خرید بلیطی با قیمت و شرایط مناسب شروع می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و مدرنیته شدن شرایط زندگی، همه ما در پی آن هستیم تا کارهایمان را در کوتاه ترین زمان و با حداکثر سرعت انجام دهیم و با کمی فکر به ترافیک و شلوغی های شهری به این نتیجه می رسیم که بهترین روش خرید بلیط هواپیما، تهیه آن به صورت آنلاین و از طریق سامانه ای معتبر و قابل اطمینان است. روشی هوشمندانه که اینگونه در وقت و هزینه خود نیز صرفه جویی می کنید و با بررسی موقعیت ها و قیمت های مختلف، بهترین بلیط متناسب با نیازتان را خریداری می نمایید. مهم ترین موضوعی که در هنگام خرید بلیط هواپیما باید به آن توجه کنید انتخاب یک سامانه معتبر و قابل اطمینان است. سامانه ای که بتواند لیست کاملی از تمام پرواز های موجود در کشور را از تمامی ایرلاین های موجود برای شما نشان دهد. پیشنهاد ما به شما استفاده از سامانه معتبر AirplaneTicket.ir است که به راحتی با جستجوی مبدا و مقصد و مشخص کردن زمان سفر، لیست تمامی پرواز های ایرلاین های موجود در کشور را به ترتیب قیمت از کم به زیاد برایتان نمایش می دهد. همچنین با خرید بلیط هواپیما از این سامانه می توانید از ضمانت ارزان ترین قیمت ویژه پرواز های سیستمی و ضمانت کنسلی پرواز و پرداخت تا 20 هزار تومان بیشتر برای خرید بلی مجدد نیز بهره مند شوید و اینگونه سفری بی دغدغه و مطمئن را تجربه کنید.

همانطور که می دانید قیمت بلیط هواپیما با توجه به کلاس پروازی، چارتری بودن یا سیستمی بودن و همچنین زمان و فصلی که اقدام به خرید می کنید، متفاوت است. هنگامی که تردد مسافران به مقصدی به دلیل وجود تعطیلات و مناسبتی ها زیاد می شود و تقاضای مسافرین بیشتر است، هم قیمت بلیط هواپیما گران تر می شود و هم ممکن است به دلیل پر شدن صندلی ها، بلیط در زمان مورد نظرتان را پیدا نکنید که در این مواقع باید از ترفند زودتر خرید کردن استفاده کنید و با تهیه بلیط خود از چند ماه زودتر این مشکل را حل کنید.

 

میزان بار مجاز و لوازمی که می توانید با خود حمل کنید

شرایط امنیتی پرواز ایجاب می کند تا از حمل برخی از لوازم خطرساز جلوگیری شود. لوازمی همانند چاقو، قیچی، کبریت و مواد آتش زا، اسلحه های حقیقی و پلاستیکی، مایعات اسیدی، ترشیجات و خیلی از وسایلی که در قوانین ایرلاین ها به عنوان موارد ممنوعه ذکر شده اند.

https://airplaneticket.ir/booking-airline-tickets.html

همچنین میزان بار مجاز هر ایرلاین بر روی بلیط نوشته می شود و حتما توجه کنید که مقدار بارتان از میزان مشخص شده بیشتر نباشد چون اینگونه مجبور به پرداخت هزینه های اضافه بار خواهید شد. میزان این بار در هر ایرلاین متفاوت است و طبق قوانین آن شرکت مشخص می شود. علاوه بر چمدان سفرتان، حواستان به ساک دستی که به داخل هواپیما می برید هم باشد تا هم میزان وزن آن طبق قوانی باشد و هم لوازم غیر مجاز را با خود به همراه نداشته باشید!

آشنایی با مراحل پرواز

هنگامی که با هواپیما سفر می کنید، برای سفرهای داخلی 1 ساعت و برای سفر های خارجی تا 3 ساعت زودتر در فرودگاه حاضر شوید تا بتوانید به راحتی و با آرامش مراحل پرواز را طی کنید. به همراه داشتن پاسپورت برای سفر های خارجی و ارائه کارت شناسایی در فرودگاه ضروری است و یادتان باشد که پاسپورتتان حداقل 6 ماه اعتبار تا تاریخ انقضا داشته باشد. در ابتدا با اعلام مسئولان مربوط، به سمت محل تحویل و چک کردن بار می روید و از بخش چک با اشعه ایکس عبور می کنید. حال به تابلو هاب راهنما در فرودگاه دقت کنید و با پیدا کردن ایرلاین مربوط به پروازتان و با در دست داشتن مدارکتان، خیلی سریع و قبل ازینکه صف طولانی شود کارهایتان را انجام دهید و پس از تحویل بار، با در دست داشتن کارت پرواز و پاسپورت از گیت امنیتی عبور می کنید.

  

نکاتی که شاید به دردتان بخورد!

اگر در هنگام پرواز دچار ضعف و سرگیجه شدید، نگران نباشید و برای جلوگیری از آن بیشتر آب بنوشید و از خوردن غذاهای سنگین قبل و هنگام پرواز خودداری کنید.

سعی کنید اگر مشکلی با پرواز صبح زود ندارید، زودترین زمان را برای پروازتان انتخاب کنید. چون این پرواز های امکان کنسلی کمتری دارند و اگر هم کنسل شوند می توانید به راحتی با پرواز بعدی خود را به مقصد برسانید و احتمال موکول شدن سفرتان به روز بعد را کاهش دهید.

در هنگام تهیه بلیط هواپیما یادتان باشد که اگر برای خرید از روش آنلاین استفاده می کنید، تمام جزئیات را در وبسایت بررسی کنید و با توجه به نیازتان و کلاس پروازی که مد نظرتان است، بلیط تهیه کنید.

وبسایت ایرپلین تیکت یکی از معتبر ترین سامانه های فروش بلیط هواپیما است که امکان جستجو و رزرو بلیط هواپیما داخلی و خارجی به صورت یکجا فراهم می کند؛ همچنین پرواز ها در این وبسایت با برچسب "گارانتی ارزانترین قیمت" علامت گذاری شدند که تضمین می کند در زمان خرید این پرواز، هیچ آژانس مسافرتی یا وب سایت اینترنتی آن بلیط را با کلاس و شرایط کنسلی یکسان، با قیمت پایین تری نمی فروشد و اینگونه با ایجاد شبکه ای کامل و مطمئن، به شما برای یک خرید بلیط ایده آل یاری می رساند.

همچنین در طول پرواز به نکات و تذکراتی که توسط مهمانداران بیان می شود توجه کنید و اگر مشکلی داشتید با یکی از مهمانداران در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنند.

پس از رسیدن به مقصد، هنگامی که می خواهید بارتان را بردارید حواستان باشد که شماره رسیدتان با نوار متصل شده روی چمدان یکی باشد و به علت تشابه و ازدیاد بار، چمدان هایتان را اشتباه برندارید!

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789773