مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان با پرورش ۳۹ درصد از جمعیت گاومیش، قطب اول کشور در این صنعت به شمار می رود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، داود قربان نژاد با اعلام اینکه جمعیت گاومیش استان ۸۲ هزار رأس است، افزود: جمعیت دام سنگین استان ۵۴۰ هزار رأس بوده و جمعیت گاومیش، ۱۵ درصد از این آمار را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه فرآورده های حاصل از گاومیش فقط مصرف داخلی دارد، به دلیل نبود صادرات این محصولات به خارج از کشور اشاره و اظهار کرد: به دلیل کیفیت بالای شیر حاصل از گاومیش و بازارپسندی آن در داخل کشور، فرآورده های آن به خارج از کشور صادر نمی شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان، با اعلام اینکه ۸ واحد صنعتی با ظرفیت ۹۳۶ رأس گاومیش در استان وجود دارد، ادامه داد: ۹۸ درصد گاومیش داری های استان به صورت سنتی و ۲ درصد به صورت صنعتی فعالیت می کنند.

وی گفت: آذربایجان غربی به دلیل شرایط جغرافیایی مناسب از جمله وجود آبهای جاری، چراگاه های مناسب و مزارع وسیع علوفه، قدمت تاریخی پرورش گاومیش و همچنین داشتن دامداران باتجربه و علاقمند به پرورش این دام توانسته به قطب جمعیت گاومیش در کشور تبدیل شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =