معاون دادگستری اردبیل گفت: یازدهمین جلسه کمیته جمایت قضایی از سرمایه‌گذاری برگزار شد که پنج پرونده در این جلسه مطرح شد، تعدادی از این پرونده ها در ارتباط با امور بانکی بود که سرمایه گذاران به نحوه محاسبه سود و جرایم معترض بودند و در هر موردی که ما محاسبه سود و جرایم را به کارشناس رسمی ارجاع دادیم نظر متقاضیان و سرمایه گذاران تایید شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ معاون دادگستری اردبیل در یازدهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری گفت: یازدهمین جلسه کمیته جمایت قضایی از سرمایه‌گذاری برگزار شد که پنج پرونده در این جلسه مطرح شد، تعدادی از این پرونده ها در ارتباط با امور بانکی بود که سرمایه گذاران به نحوه محاسبه سود و جرایم معترض بودند و در هر موردی که ما محاسبه سود و جرایم را به کارشناس رسمی ارجاع دادیم نظر متقاضیان و سرمایه گذاران تایید شده است.

یوسف خدادادی افزود: بانک ها ظوابط و دستورالعمل بانک مرکزی را در نحوه محاسبه سود و جریام رعایت نمی‌کنند که این خلاف قانون، خلاف بخش نامه مرکزی و خلاف مقررات فعلی است؛ از همه بانک ها می خواهیم که به ظوابط و دستورالعمل های بانک مرکزی تمکین کنند.

وی تاکید کرد: امروز ضرورت دارد که ما از سرمایه گذاری حمایت کنیم، نه اینکه با اینگونه اقدامات موانعی را بر سر راه سرمایه گذاری مشروع که جزو اولویت ها و نیاز های کشور است قرار دهیم.

خدادادی تشریح کرد: پرونده های بعدی مربوط به بعضی از ادارات از جمله جهاد کشاورزی و صنعت و معدن در خصوص سرمایه گذاری در بخش معدن بود، در این مورد هم بحث و بررسی شد و مصوبه ای را داشتیم تا به صورت کلی این مشکل که در بخشی از مرکز استان وجود دارد حل شود.

معاون دادگستری استان اردبیل خاطرنشان کرد: وضعیت کشور ایجاب می کند که همه به صورت متحد و منسجم مخصوصا در استان اردبیل که از نظر بیکاری و رونق کسب و کار مشکل جدی وجود دارد از سرمایه گذاران حمایت کنیم، سرمایه گذاری موجب ایجاد اشتغال، رونق کسب و کار و در نتیجه موجب کاهش جرائم می شود؛ این وظیفه ملی و استانی ما است و باید در این راستا اهتمام جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش کمیته حمایت قضایی گفت: مصوبات کمیته حمایت قضایی یک ظرفیت عظیمی را هم برای سرمایه گذاران و هم برای مسئولین اجرایی و بانکی ایجاد کرده است، یعنی پس از مصوبه ای که ما در کمیته حمایت قضایی داریم هیچ مسئولی دغدغه و نگرانی برای اجرای مصوبه نخواهد داشت، به خاطر اینکه ترکیب کمیته یک ترکیبی متشکل از مسئولین عالی قضایی، اجرایی،‌نظارتی، اطلاعاتی و بخش خصوصی است،‌بنابراین مسئولین محترم در اجرای مصوبات باید بدون دغدغه و نگرانی و به صورت جدی اهتمام لازم را داشته باشند.

یوسف خدادادی

یازدهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در حالی برگزار شد که تعداد پرونده های مطروحه در سال 97 به 55 پرونده رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =