ایلنا نوشت: در هفته گذشته قیمت نفت در شرایط غیبت عرضه نفت از ایران و ونزوئلا روند رو به افزایش داشت هر چند که نگرانی‌ها از عدم عرضه ذخایر نفت این دو کشور تا اندازه‌ای با توجه به دغدغه‌ها برسر میزان تقاضا متعادل شده است.

به نقل از اویل پرایس، در شرایطی که اوپک در گزارش‌های خود میزان تقاضا را پایین‌تر از گذشته ارزیابی کرده است، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی اعلام کرد که کمبود یا قطع ذخایر انرژی ، بازار نفت را در تنگنای بیشتری قرار داده است.

طبق همین گزارش همزمان با اعمال تحریم‌های نفتی ایران که کمتر از دو ماه دیگر آغاز می‌شود، وارد دوره‌ای بسیار مهم و تعیین کننده از بازار جهانی نفت می‌شویم.

در همین راستا «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که بازار نفت همچنان شکننده است.

تحریم نفت

وی همچنین اظهار کرده است که بازار جهانی نفت به دلیل کاهش تولید و ناآرامی‌های ژئوپلتیک همچنان شکننده باقی می‌ماند.

وی گفت: «این مسئله که کشورهایی واقع در اروپا و آسیای شرقی که تاکنون خریدار تقریبا روزانه دو میلیون بشکه نفت از بازار نفت ایران بودند، اکنون چه خواهند کرد، خود عامل بی‌ثباتی بزرگی در بازار نفت و تداوم نبود اطمینان است.»

نواک افزود که باید وضعیت را به دقت مورد توجه قرار داد تا تصمیمات درستی اتخاذ شود.

وی گفت که روسیه می‌تواند در صورتی که بازار به عرضه بیشتر نیاز دارد، وارد عمل شود.

به گفته وی، روسیه توان بالقوه برای افزایش تولید نفت تا میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز را برای میان‌مدت دارد.

از دیگر سو، درشرایطی که خبر از بحران در بازار نفت جهان در میان است، کمپانی‌های وابسته به شرکت‌ آمریکایی «شیل» نیز دست به اقدامات مصون‌سازی در برابر ریسک احتمالی برای سال ۲۰۲۰ زدند. هدف کمپانی‌های وابسته به شیل بهره‌گیری از شرایط قیمت نسبتا بالای نفت در سه ماهه دوم سال برای مقابله با موانع احتمالی پس از سال ۲۰۱۹ بوده است.

اوپک اخیرا درپیش بینی‌های سالانه خود میزان تقاضا در بازارجهانی نفت ۲۰۱۹ را به دلیل وجود چالش‌های اقتصادی بالقوه، کمتر از میزان معمول پیش‌بینی کرده است.

طبق همین ارزیابی‌ها، پیش‌بینی میزان افزایش ۱.۴۱ میلیون بشکه در روز، ۲۰ هزار بشکه در روز نسبت به آمار ماه گذشته میلادی پایین‌تر است.

اوپک در گزارشی اعلام کرده است که افزایش چالش‌ها در برخی اقتصادهای در حال توسعه یا اقتصادهای نوظهور سبب می‌شود که رشد اقتصاد جهانی نیز با روند نزولی رو‌به‌رو شود.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    0 0
    آرمکو هدف قرار گرفت و می گیرد.