۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۶
کشف پیه‌سوز ۳ هزار ساله در همدان

سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان از کشف یک پیه‌سوز عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد توسط مأموران پاسگاه انتظامی بخش قهاوند خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار بخشعلی کامرانی صالح در تشریح این خبر گفت: در پی وصول گزارشی مبنی بر نگهداری اشیاء عتیقه، توسط فردی در بخش قهاوند از توابع شهرستان همدان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پاسگاه انتظامی بخش قهاوند قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات پلیسی، متهمان که 2 برادر بودند، شناسایی و با اخذ مجوز قضایی در بازرسی از منزل آنان مقادیری هروئین و آلات و ادوات استعمال موادمخدر همچنین یک قطعه شیء عتیقه کشف شد.

کامرانی صالح ادامه داد: در نظریه کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد، این شیء عتیقه یک پیه‌سوز قدیمی و دارای قدمتی تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است.

وی در پایان با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، گفت: نیروی انتظامی در راستای حفظ آثار باستانی و میراث گذشتگان با سارقان و قاچاقچیان اشیاء عتیقه مبارزه می‌کند و شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =