باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: انگلیس، فرانسه و آلمان امروز با صدور بیانیه‌ای مشترک قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی را در کنسولگری عربستان در استانبول به شدت محکوم کردند و اعلام کردند هیچ چیزی نمی‌تواند مرگ او را توجیه کند.

در بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان که امروز یکشنبه صادر شد سه کشور بر ضرروت شفاف سازی فوری در خصوص مرگ خاشقجی تاکید و اعلام کردند روایت ارائه شده از سوی عربستان (درباره مرگ خاشقجی) نیازمند حقایق قابل اعتبار است.

در این بیانیه آمده است: در کنار فرضیه‌هایی که تاکنون از سوی عربستان مطرح شده و باید با حقایق معتبر پشتیبانی شود، نیاز فوری به شفاف‌سازی درباره آنچه واقعا در ۲ اکتبر به وقوع پیوسته، همچنان وجود دارد. هر سه کشور تلاش‌های بیشتر برای کشف حقیقت به صورتی جامع، شفاف و قابل اعتبار را خواستار هستند.

بن سلمان و خاشقجی

بیانیه سه کشور اروپایی به دنبال اظهارات انتقادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص مرگ روزنامه نگار عربستانی صادر شد. رئیس جمهور آمریکا ریاض را متهم به ارائه فریب و دروغ در توضیحات مربوط به علت مرگ خاشقجی کرد.

این در حالی است که پس از اذعان مقامات ریاض به کشته شدن خاشقجی در کنسولگری این کشور، رئیس‌جمهور آمریکا تقریبا تنها کسی بود که روایت جعلی عربستان از مرگ خاشقجی را باورپذیر عنوان کرده بود.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    1 0
    بیانه مشترکتان به درد خودتان می خورد . قدرت تحریم ندارید حتی نمی توانید تحریم کوچکی بر عربستان وضع کنید فقط بلدید ایران را تحریم کنید . حداقل از فروش سلاح به عربستان خودداری کنید این کمترین چیزی است که می توانید انجام دهید فکرنمیکنم حتی اینکار و هم بتونین انجام بدین .