ایرنا نوشت: فرمانده سپاه پاسداران تهران با تاکید بر این که زندان های آمریکا امروز نقش موثری در برخورد با آزادی خواهان دارند، گفت که این زندان های مخفی هنوز در اروپا، آسیا و افریقا فعال است و اوباما بر خلاف وعده‌هایش آن‌ها را جمع آوری نکرد.

سردار سرتیپ دوم محمدرضا یزدی شامگاه یکشنبه در سومین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری که در شیراز برگزار شد افزود: ما در حقوق بشر به دنبال حق انسان ها و تکلیف دولت ها هستیم و حقوق بشر به عنوان قواعد و مقررات بین المللی در همه زمان ها و مکان ها از مقام و منزلت و کرامت انسانی سخن به میان می آورد.

وی بیان کرد: آمریکا 93 درصد از عمر 242 ساله اش را در جنگ سپری کرده است، جنگ‌هایی خارج از کشور خودشان که به آن‌ها ربط نداشته است. وی با بیان اینکه تشکیل سازمان ملل بعد از قدرت گیری آمریکا در جنگ جهانی دوم صورت گرفت، افزود: در جامعه ملل حق وتو برای کسی در نظر گرفته نشده بود اما با اتمام جنگ جهانی دوم آمریکا با توانمندی ها و نفوذش در جهان دست به تصویب مجموعه‌ای از مقررات به سود خود زد.

یزدی دوگانه برخورد کردن را از ویژگی‌های حقوق بشر آمریکایی دانست و اضافه کرد: در اندیشه حقوق بشر آمریکایی کودک اسرائیلی با کودک فلسطینی تفاوت دارد اگر یک فلسطینی از کشورش دفاع کند، تروریست است اما اگر تروریستی در کشورش بمب گذاری کند، آزادی خواه است.

فرمانده سپاه تهران عنوان کرد: در میثاق بین الملل تاکید شده که عقاید، دین و مانند اینها آزاد است و هیچکس حق ندارد با آن‌ها مقابله کند؛ در حالی که آمریکا به صراحت با اسلام دشمنی می‌کند به این بهانه واهی که اسلام جنگ و ترور و نفرت می‌آفریند. وی با اشاره به واقعه 28 مرداد گفت: وقتی آمریکایی‌ها از دموکراسی دم می‌زنند معتقدند آرای مردم تعیین کننده مسئولان است؛ ولی در 28 مرداد دیدیم چگونه دولت قانونی مصدق با کودتا کنار رفت.

یزدی ابراز داشت: آنچه امروز باید به آن توجه کنیم این است که آمریکایی ها در کشور خود و در بیرون از آن زندان های بسیاری دارند که گوانتانامو تنها یکی از آن هایی است که برملا شده است. وی با اشاره به اینکه این زندان ها امروز نقش موثری در برخورد با آزادی خواهان دارند، ادامه داد: این زندان های مخفی هنوز در اروپا، آسیا و افریقا فعال است و اوباما بر خلاف وعده‌هایش آن‌ها را جمع آوری نکرد.

فرمانده سپاه تهران با بیان اینکه نقض حقوق بشر در زندان‌های داخل خاک آمریکا بی حد و حصر است، ابراز داشت: 1719 زندان فدرال، 102 زندان دولتی، 3162 زندان محلی در این کشور وجود دارد و براساس آمار مرکز مطالعات پژوهش‌های جهانی 7 میلیون نفر تحت نظارت کیفری در آمریکا قرار دارند و 6. 4 میلیون نفر آزادی مشروط دارند؛ همچنین 7. 3 میلیون نفر به منظور محاکمه در این کشور تحت نظارت هستند.
وی با اشاره به کشتارهای روزانه در آمریکا، بیان داشت: در دنیا 650 میلیون سلاح غیر نظامی وجود دارد که در دست مردم عادی است و 48 درصد از این سلاح ها در اختیار مردم آمریکاست که تنها 5 درصد مردم دنیا را تشکیل می دهند.

یزدی همچنین به موضوع استراق سمع و عدم رعایت حریم خصوصی اشاره و عنوان کرد: اخیرا آمریکایی‌ها اقرار کردند که رئیس جمهوری و معاون سیا دستور شنود مستقیم 4 میلیون نفر را صادر کرده بودند و اطلاعات دهها میلیون نفر برای رسیدگی های امنیتی در اختیار آن‌هاست.
این مقام ارشد نظامی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر گفت: در این ماجراها عده‌ای سلطنت‌طلب به میدان آمدند و برای رضاخان ملعون شعار روحت شاد می‌دادند تا ذهن جوانان را منحرف کنند؛ زیرا جرات ندارند از جنایت‌هایی یاد کنند که مردم هنوز از محمدرضا در خاطر دارند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =