دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: گفتگوی ملی محدود به حوزه سیاسی نیست، ما با کسانی گفتگو می‌کنیم که سوءتفاهمی درباره موضوعی است یا اختلاف دیدگاه و اختلاف مشی داریم. گفتگو به این شکل معنا می‌دهد نه آنکه با همفکران و همسوهای خودمان گفتگو کنیم.

شهیندخت مولاوردی درباره میزان شفافیت تعریف شورای نگهبان از «رجل سیاسی» به خبرآنلاین گفت: شورای نگهبان طبق سیاست های کلی انتخابات تعریف معیارهای رجل سیاسی-مذهبی را شروع کرد اما هنوز کارش تمام نشده است.

وی با بیان اینکه تعریف شورای نگهبان از رجل سیاسی کامل نشده افزود: البته برای ثبت‌نام زنان در انتخابات ریاست جمهوری مانعی وجود ندارد اما امیدواریم وقتی تعریف شورای نگهبان از معیارهای تعیین رجل سیاسی کامل شد شامل جنسیت هم بشود و حضور زنان در مرحله نهایی به عنوان داوطلب انتخابات ریاست جمهور اتفاق بیفتد و آنها نیز وارد رقابت انتخاباتی شوند.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی اظهار کرد: هنوز گزارش کاملی از تعریف معیارهای تعیین رجل سیاسی را ندیدیم که معیارهای دقیق تعریف شده را ارائه داده باشد، منتظریم که بررسی های شورای نگهبان تمام شود و نتیجه را اعلام کند.

وی درباره شروع جلسات گفتگوی ملی با حضور رئیس جمهور گفت: در ماه های اخیر ضرورت گفتگوی ملی را احساس کردیم، رئیس جمهور نشست هایی را با گروه ها، تفکرها و گرایش های مختلف دارد. البته فقط رئیس جمهور نباید به تنهایی بار این گفتگوها را بر دوش بکشد، بر همین اساس هر کدام از اعضای دولت در حوزه مسئولیت خود این کار را انجام می دهند اما چون تازه گفتگوی ملی شروع شده، الان نمی توانیم درباره نتایج آن اظهارنظر کنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم بیان کرد: در حوزه حقوق شهروندی کار ما گفتگو است و در تهران و سفرهای استانی با گروه های مختلف گفتگو داریم. دایره گفتگو همه گروه ها را در بر می گیرد چون یکی از اهداف و مأموریت های ما بسترسازی و توسعه گفتمان حقوق شهروندی است و تنها راه رسیدن به این هدف نیز گفتگو است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا رویکرد دولت در گفتگوی ملی محدود به موضوعات سیاسی است؟ گفت: خیر، هرچند شروعش با گفتگوی سیاسی است و وزارت کشور طرحی را آماده و به تمام استان ها ابلاغ کرد تا گروه ها و سلایق مختلف گفتگوی سیاسی را آغاز کنند ولی باید به همه حوزه ها بسط و تعمیم پیدا کند تا به راهکارهای مشخص و کارآمدی برای اداره کشور برسیم.

مولاوردی یادآور شد: گفتگوی ملی محدود به حوزه سیاسی نیست، ما با کسانی گفتگو می کنیم که سوءتفاهمی درباره موضوعی است یا اختلاف دیدگاه و اختلاف مشی داریم. گفتگو به این شکل معنا می دهد نه آنکه با همفکران و همسوهای خودمان گفتگو کنیم.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در واکنش به اظهارات برخی که معتقدند گفتگوی ملی جواب نداده چون اصلاح طلبان و اصولگرایان دچار واگرایی نسبت به دولت شدند، بیان کرد: از طرف اصلاح طلبان این اعتقاد را ندارم چون چنین وضعیتی را نمی بینم.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =