جوان عاشق‌پیشه که فکر پسر پولداری قصد خواستگاری از دختر مورد علاقه‌اش را دارد در اقدامی عجیب کینه آتشین خود را با آتش‌افروزی هولناک خالی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران گفت :روز 14 اسفند ماه سال گذشته ماجرای یک آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی ، در محدوه خیابان پیروزی به کلانتری 110 شهدا اعلام شد .

با حضور مأموران و عوامل ایستگاه آتش نشانی در محل مشخص شد که شدت آتش به حدی است که امکان خارج شدن ساکنین مجتمع از مسیر راه پله وجود ندارد و احتمال سرایت کردن آتش به قسمت های بالای ساختمان نیز وجود دارد . بلافاصله واحدهای کمکی آتش نشانی در محل حاضر شده و همزمان با انجام عملیات اطفای حریق ، عملیات نجات ساکنان مجتمع نیز از طریق پشت بام با استفاده از جرثقیل انجام شد .

با انجام عملیات نجات و پایان روند اطفای حریق ، کارشناسان آتش نشانی در محل کانون اصلی آتش سوزی در داخل پارکینگ مجتمع مسکونی حاضر و در بررسی های بعمل آمده مشخص شد آتش سوزی کاملا عمدی بوده و عامل این آتش سوزی اقدام به آتش زدن یک خودرو جک سواری و یک موتورسیکلت کرده است.

پرونده مقدماتی با موضوع "حریق عمدی" تشکیل و پرونده جهت ادامه رسیدگی و تحقیقات در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره 16 پلیس آگاهی با مراجعه به مالباخته ( صاحب خودرو جک و موتورسیکلت ) تحقیقات خود را آغاز کردند اما وی قادر به معرفی هیچ کس به عنوان مظنون نشد و عنوان کرد که وی با هیچ کس سابقه درگیری یا دشمنی و حتی اختلاف مالی نداشته و ندارد و به همین علت قادر به معرفی کسی به عنوان مظنون آتش سوزی نیست .

سرهنگ علی ولیپور گودرزی ، با اعلام خبر دستگیری متهم و اعتراف صریح وی به ایجاد حریق عمدی با انگیزه انتقام گیری گفت : در شرایطی که شاکی پرونده در طول رسیدگی به پرونده در چند ماه گذشته هیچگونه اطلاعات قابل بهره برداری به کارآگاهان اداره 16 ارائه نکرده بود ، اما کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی یکی از دوستان مالباخته به نام مسعود ( متولد 1362 ) به عنوان مظنون اصلی در پرونده شدند.

همزمان با شناسایی مسعود ، تحقیقات از مالباخته در خصوص احتمال ایجاد حریق توسط مسعود انجام شد اما مالباخته مجددا در اظهاراتش عنوان کرد که هیچ سابقه درگیری یا اختلافی با مسعود نداشته و ندارد .

در چنین شرایطی و با توجه به شواهد و مدارک جمع آوری شده ، بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 14 تهران دستور بازداشت مسعود را صادر کرد و روز 14 مرداد ماه امسال این متهم دستگیر شد.

اتش در خیابان پیروزی

مسعود در تحقیقات اولیه با بیان مطالبی مشابه با اظهارات شاکی پرونده مدعی شد که هیچگونه انگیزه ای برای انتقام گیری از مالباخته ندارد اما در ادامه ی تحقیقات لب به اعتراف گشود و صراحتا به ایجاد حریق عمدی با انگیزه انتقام گیری اعتراف کرد .

مسعود در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : "از مدتی پیش به دختری علاقه مند شدم که تصور می کردم مجتبی (مالباخته) نیز قصد ازدواج با او را دارد . شرایط مالی - اقتصادی و همچنین موقعیت کاری مجتبی از من بسیار بهتر است ؛ از سوی دیگر دختر مورد علاقه ام و خانواده اش نیز رابطه خانوادگی بسیار نزدیکی با خانواده مجتبی دارند ؛ در چنین شرایطی اطمینان داشتم که دیگر هیچ شانسی برای ازدواج من با دختر مورد علاقه ام وجود ندارد ؛ به همین علت تصمیم به انتقام گرفتن از مجتبی گرفتم " .

متهم در ادامه اعترافاتش ، در خصوص شب آتش سوزی نیز گفت : " ساعت 3 بامداد 14 اسفند ماه 96 از در پارکینگ بالا رفته ، وارد پارکینگ شدم ؛ ماشین و موتور مجتبی را با بنزین به آتش کشیده و به سرعت از پارکینگِ ساختمان خارج شدم ؛ چند روز پس از این ماجرا ، با اعضای خانواده در خانه مشغول صحبت کردن بودیم که موضوع آتش سوزی مطرح شد و آنجا اطلاع پیدا کردم که مجتبی و خانواده اش قصد داشتند تا به قصد خواستگاری به خانه یکی از بستگانشان در شهرستان بروند که به علت تخریب کامل ماشین و حادثه آتش سوزی خواستگاری کنسل شده ؛ آن زمان بود که متوجه تصور اشتباه خود شده و فهمیدم که در تمام این مدت در خصوص مجتبی تصوراتم اشتباه بوده است " .

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم ، قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت سیر مراحل قضایی روانه زندان شد .

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =