مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی مدیریت منابع و هزینه ها در راستای افزایش سطح کیفی خدمات به بیمه شدگان تحت پوشش را از مهمترین اهداف و برنامه های مورد نظر این سازمان عنوان نمود.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، محمد رضا جیریایی که روز چهارشنبه در دومین نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در سال جاری سخن می گفت ، با تاکید بر این مطلب ادامه داد : راه اندازی سامانه 1666 و فعالیت شبانه روزی این سامانه ، یکی از اقداماتی است که به منظور افزایش ارتباط بیمه شدگان و دسترسی به اطلاعات لازم در کوتاه ترین زمان انجام شده است تا پاسخگوی شفاف سوالات مطرح شده باشیم و نظارت بیشتری نیز بر موسسات طرف قرارداد صورت گیرد.

وی تعداد موسسات طرف قرارداد در استان به منظور ارائه کلیه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی را 723 موسسه عنوان کرد و افزود : ماهانه 220 هزار خدمت ، توسط این موسسه ها به افراد تحت پوشش ارائه و بالغ بر 150 میلیارد ریال توسط بیمه سلامت استان به این موسسه ها پرداخت می شود.

جیریایی از پرداخت مطالبات مربوط به داروخانه های خصوصی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت تا پایان تیرماه سال جاری و به روز بودن آن خبر داد و بیان کرد : در راستای افزایش رضایتمندی بیمه شدگان ، مطالبات مطب ها و پاراکلینیک ها نیز در سال جاری به روز رسانی شده و 70 درصد مطالبات مردادماه بیمارستان های دانشگاه های شهرستان های ساوه و خمین نیز پرداخت شده است. ولی با توجه به بدهی این سازمان به موسسات خصوصی طرف قرارداد در نیمه دوم سال گذشته ، مقرر شده است بخشی از بدهی به صورت اوراق قرضه انجام شده است .

مدیر کل بیمه سلامت استان به پرداخت حدود 44 میلیارد ریال در قالب ارائه خدمات درمانی به 981 نفر از بیماران خاص تحت پوشش در چهار ماهه نخست امسال ، اشاره کرد و ادامه داد : جمعیت بیماران خاص استان حدود دو هزار و 601 نفر می باشد که مابقی تحت پوشش دیگر صندوق های بیمه ای قرار دارند و بیماران تحت پوشش بیمه سلامت را 199 نفر از این افراد را بیماران پیوند کلیه ، 206 نفر بیماران دیالیزی ، 453 نفر بیماران ام اس ، 75 نفر هموفیلی و بقیه بیماران تالاسمی تشکیل داده اند و خدمات مورد نیاز خود را به صورت نامحدود از اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی دریافت می کنند که ماهانه حدود 11 میلیارد ریال برای اداره کل بیمه سلامت استان ، هزینه به همراه دارد.


وی تاکید کرد : افزایش قیمت برخی داروهای بیماران خاص تحت پوشش سازمان که به دلیل نوسانات نرخ ارز اتفاق افتاد نیز شامل تعهدات سازمان برای ارائه خدمات می شوند.

 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود حذف دفترچه بیمه سلامت در بیمارستان های طرف قرارداد و ارائه خدمات بستری با کد ملی را از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری عنوان کرد و گفت : با توجه به سامانه اعتبارسنجی بیمه شدگان که در این طرح انجام می شود ، می تواند گام بسیار مهمی در جهت ساماندهی و حذف هم پوشانی صندوق های بیمه ای و عملیاتی شدن دولت الکترونیک باشد و سبب افزایش سطح کیفی خدمات و کاهش هزینه های غیرضروری شود .

جیریایی با اشاره به انجام یک هزار مورد بازرسی از موسسات خصوصی و دولتی طرف قرارداد در 6 ماهه اول امسال که بخشی از آن در شهرستان ها با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود ، اضافه کرد : نظارت بر ارائه خدمات کمی و کیفی و همچنین افزایش تعامل و همکاری ، از مهمترین اهداف انجام بازرسی های مستمر می باشد تا علاوه بر افزایش رضایتمندی بیمه شدگان ، سبب رفع مشکلات موجود نیز شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص خروج 80 قلم از داروهای تحت پوشش خدمات این سازمان از تیرماه امسال نیز بیان کرد :خارج شدن این اقلام دارویی از سبد هزینه ای بیمه ها با تصمیم شورای عالی بیمه انجام شده است و داروهای رایج مورد مصرف مردم که داروخانه ها بدون تجویز پزشک نیز مجاز به فروش آن هستند را شامل می شود که سهم کمی از هزینه های پرداختی سازمان بیمه سلامت در بخش دارویی را به خود اختصاص می دهد.

وی در ادامه با یادآوری اجرای طرح بیمه سلامت همگانی به منظور ارائه خدمات به افراد فاقد پوشش بیمه ای از سال 93 تا کنون ،به ارائه خدمات رایگان به 85 درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت اشاره و اظهار کرد : بر اساس شرایط جدید ، این افراد با مشارکت در پرداخت 50 درصد حق سرانه که حدود 265 هزار تومان در سال می باشد ، می توانند بدون هیچ محدودیتی از خدمات درمانی دفترچه بیمه سلامت ایرانیان در تمام مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد سازمان استفاده نمایند.جیریایی به ارائه بیش از 90 درصد خدمات درمانی سطح یک توسط سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده در مراکز درمانی روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر اشاره کرد و گفت : 10 درصد خدمات تخصصی مورد نیاز نیز با معرفی پزشک خانواده در سطح 2 و سه ارائه می شود که خوشبختانه در اجرای این طرح تعامل مناسبی برای ارائه خدمات کمی و کیفی مورد نیاز به بیمه شدگان وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی در بخش پایانی صحبت های خود یادآور شد: 565 هزار و 690 نفر در استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند که 310 هزار و 77 نفر از این بیمه شدگان، تحت پوشش صندوق روستاییان و عشایر و 127هزار نفر نیز از صندوق بیمه همگانی سلامت به صورت رایگان استفاده می کنند.


وی ادامه داد : 35 هزار و 631 نفر نیز تحت پوشش صندوق بیمه سایر اقشار (جانبازان و خانواده شهدا) و 88 هزار و 263 نفر هم تحت پوشش صندوق کارکنان دولت قرار داشته و ماهانه هفت درصد حقوق آنان به صورت حق سرانه به بیمه سلامت پرداخت می شود.


جیریایی با بیان اینکه یک هزار و 714 نفر از اتباع خارجی این استان نیز از خدمات حمایتی بیمه سلامت استان استفاده می کنند ، اضافه کرد : اتباع کشورهای خارجی همانند سایر بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت از تمامی خدمات درمانی مراکز دانشگاهی و دولتی استان مرکزی می توانند بهره مند شوند که اتباع افغانستانی و عراقی بیشترین افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان مرکزی را تشکیل داده اند و بیشتر جمعیت این بیمه شدگان در شهرستان های اراک، ساوه و دلیجان ساکن هستند.

بیمه سلامت استان مرکزی

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =