انتقال حسابهای مالی واحدهای معدنی و تولیدی به داخل کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در جلسه فعالسازی معادن کوچک و غیر فعال که با حضور تشکلهای بخش خصوصی و تعدادی از معدنداران استان برگزار گردید گفت: با انعقاد تفاهم نامه مابین شرکت ایمیدرو، شرکت میت کو و خانه صنعت و معدن ایران، معادن کوچک و معادن غیر فعال، فعال می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، محمد دره وزمی خاطر نشان ساخت: با انعقاد این تفاهم نامه و رایزنی های بسیار، استان کردستان در اولویت توجه این تفاهم نامه قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: موارد بسیاری در غیرفعال بودن معادن استان تاثیرگذار است که از آن جمله: نبود بازار بعضی از مواد معدنی، تغییر ذائقه مردم، نبود توان مالی و فنی بهره بردار، در اختیار نداشتن نیروی انسانی متخصص و توانمند را می توان عنوان کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: به دلیل هزینه بر بودن استخراج در معادن کوچک و نبود بازارِ درخور توجه برای سنگ آهن، معادن کوچک توان بالایی را برای فعالیت در بازار ندارند.
دره وزمی با اشاره به بازار خوب و پررونق کنسانتره افزود: باید با تجمیع معادن کوچ و غیرفعال و حرکت درجهت احداث واحدهای کنسانتره سازی، رونق را به اینگونه معادن برگرداند.
وی عنوان کرد: با راه اندازی فازهای مختلف زنجیره فولاد در کردستان بطور قطع معادن سنگ آهن کردستان دیگر خام فروشی نخواهد شد و ارزش افزوده این معادن به استان و کشور بر خواهد گشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تمام معادن و واحدهای تولیدی که حوزه فعالیت آنها در استان کردستان است باید تمامی حساب های مالی شان را به داخل استان انتقال دهند و من بعد باید تمامی صادرات محصولات خود را در گمرکات استان اظهار نمایند.
در ادامه جلسه تعدادی از معدنداران به نمایندگی از معدانداران استان موانع و مشکلات پیش رو را با ارائه راحل های پیشنهادی مطرح نمودند که با پیگیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در جلسه مذکور تعدادی از این مشکلات مرتفع گردید.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =