کمپانی تایوانی توضیح داد که چرا از فناوری شارژ بی‌سیم روی جدیدترین گوشی خود استفاده نکرده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، در کنار انتقاد از اچ‌تی‌سی به خاطر نام‌گذاری روی پرچم‌دار 2018 خود، یو 12 پلاس، این موضوع که چرا از فناوری شارژ بی‌سیم استفاده نکرده نیز، مزید بر علت شده است.{لینک}

اما مدیران معتقدند که انتخاب فنی درستی داشته و به دلیل به بلوغ نرسیدن فناوری شارژ بی‌سیم از آن استفاده نکرده‌اند.

درحالی‌که شارژ بی‌سیم بخشی از استاندارد گوشی‌های پرچم‌دار شده است، اچ تی سی می‌گوید مزایای زیادی در این فناوری در حال حاضر به چشم نمی‌خورد و از سوی دیگر مزایای بیشتری روی فناوری‌هایی مانند شارژ سریع وجود دارد که آن را برتر از فناوری شارژ بی‌سیم می‌کند.

اچ تی سی معتقد است شارژ سریع / Quick Charge سریع‌تر و کارآمدتر از شارژ بی‌سیم / Wireless Charging است و اگر قرار بود از بی‌سیم استفاده کند، باید از حجم باتری نیز می‌کاست.

هرچند کمپانی تایوانی فناوری بی‌سیم را به‌کلی نفی نکرده و می‌گوید در آینده از این فناوری در ساخت گوشی‌های جدید استفاده خواهد کرد.

نکته قابل‌توجه اینکه تراشه موجود در یو 12 پلاس از فناوری شارژ سریع نسخه 4.0 پشتیبانی می‌کند که در حال حاضر روی معدود گوشی‌هایی مانند «ریزر» و «می 8» شائومی وجود دارد و شارژری که در جعبه یو 12 پلاس قرار داده‌شده، قابلیت پشتیبانی از نسخه 3.0 را داشته و مالک گوشی جدید، باید شارژر جداگانه‌ای از بازار برای استفاده از مزایای شارژ سریع 4.0 بخرد.

 

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =