نخستین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان قم، با معرفی برگزیدگان و در حضور محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تنی چند از مسئولان استانی، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، نخستین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان قم، با برگزاری آیین اختتامیه که پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۷مرداد۹۷ و همزمان با روز خبرنگار در محل تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، به کار خود پایان داد.

در این مراسم، علاوه بر محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنی چند از مسئولان استانی از جمله سید محمدرضا هاشمی معاون سیاسی اجتماعی استانداری قم، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و برخی دیگر از مسئولان استانی حضور داشتند.

مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره که مهلت ارسال آن از ۲۷ خرداد تا ۳۱ تیر تعیین شده بود، ۴۷۸ اثر در بخش اصلی، ۲۲۶ اثر در بخش موضوعی و ۹۰ اثر در بخش ویژه حمایت از کالای ایرانی است، که مربوط به بخش اصلی این جشنواره است.

گزارش(خبری - تصویری) ۱۱۶ اثر، مقاله و یادداشت ۱۰۳ اثر، تیتر ۷۶ اثر، مصاحبه ۷۰ اثر، طراحی و صفحه آرایی ۴۲ اثر، عکس خبری ۲۷ اثر، خبر ۲۷ اثر، طنز مکتوب ۱۰ و کاریکاتور و کاریکلماتور نیر با ۷ اثر به ترتیب بیشترین آثار ارسالی را به خود اختصاص داده که توسط استادان رشته علوم ارتباطات مورد داوری قرار گرفت.

در بخش حمایت از کالای ایرانی نیز۹۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که این آثار شامل ۳۷ مصاحبه، ۳۳ گزارش و ۲۰ مقاله و یادداشت است.

سه درصد رسانه های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است، به گونه ای که از هشت هزار و ۶۲۹ مجوز صادر شده ، ۲۶۰ مجوز مربوط به قم است. از ۴۲خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن این که از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود ۱۰ روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می باشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =