باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:«سعد الحدیثی»، سخنگوی دفتر نخست‌وزیری عراق از گزینه یافتن جایگزین برای دلار در مبادلات تجاری با تهران سخن گفت.

جوان، «سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر نخست‌وزیری عراق در گفتگو با خبرگزاری واع درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران نظر داد. وی گفت: «سهم مربوط به عراق در این تحریم‌ها اندک است و تنها به دلار و ماهیت تعاملات مالی و بانکی و تجارت میان دو کشور مربوط می‌شود. غیر از این بخش، دولت عراق درباره روابط سیاسی و تعاملات تجاری‌اش با ایران، تعهدات دیگری ندارد».

الحدیثی تاکید کرد که دولت عراق به منافع عالی ملی خود پایبند است و اقدامی نمی‌کند که به ضرر مردم و شهروندانش تمام شود.

وی همچنین گفت: عراق تا آنجا که بتواند به منافع خود در درجه نخست پایبند می‌ماند و وارد مشکلات با کشوری دیگر نمی‌شود. کشور‌های بزرگ که روابط گسترده‌تری در مقایسه با عراق با ایران دارند، پایبندی خود را به مسئله مربوط به دلار و تعامل‌های مالی و بانکی مرتبط با آن اعلام کرده‌اند.

حیدر العبادی به تازگی در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه ایران و رویکرد عراق در قبال آن عنوان کرد که مخالف تحریم در منطقه است و تحریم را خطایی راهبردی و نادرست خواند، اما گفت که برای حفظ منافع مردم خود به آن پایبند خواهد بود.

این موضع العبادی در خصوص وضع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران سروصدای فراوانی در رسانه ‌ها به پا کرد. تا جایی که این اظهارنظر با واکنش‌های فراوانی از سوی مسئولان و ملت عراق مواجه شد و حتی کاربران عراقی با داغ کردن هشتگ #العبادی_لا_یمثلنا (عبادی نماینده ما نیست) به حمایت از ملت و دولت ایران پرداختند.


2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    11 2
    عربها همینن .. یادشون رفته اگه ایران نبود عراقی هم در کار نبود ..
  • شمس تبریزی A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    6 9
    به صحبتهای الحدیثی توجه کنید. این آدم اصلا منافع ملی عراق نمیفهمه چیه. کاملا مشخصه که آمریکایی ها وعده های مالی به دولت عراق دادن تا در این تحریمها همراهی شان کنه. هدف آمریکا بیرون راندن ایران از عراقه تا بتواند برنامه های خود را در عراق دنبال کنه. برنامه های آمریکا در عراق هم مشخصه. نهایتا میخوان از عراق به عنوان نایب خود برای مقابله با ایران استفاده کنن کما اینکه از عراق زمان صدام هم همین استفاده را بردن. منتها امروز آمریکا متوجه شده که اینکار دیگر توسط سنی هایی مثل صدام امکان پذیر نیست، اینه که دست به دامن شیعه های ساده لوحی مثل العبادی شده.