۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰

ایسنا نوشت: رییس جمهور ترکیه اعلام کرد: ترکیه با کسانی که تروریست‌ها را به جای شرکای استراتژیک‌شان ترجیح می‌دهند، خداحافظی می‌کند.

به گزارش روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در شهر ترابزون اعلام کرد: ما با کسانی که همکاری و اتحاد استراتژیک با یک کشور ۸۱ میلیونی را با روابط سازمان‌های تروریستی جایگزین می‌کنند، خداحافظی می‌کنیم.

وی ادامه داد: آیا ما شریک استراتژیک شما نبودیم؟ اکنون چه اتفاقی افتاده است؟ چرا این همکاری را خراب می‌کنید؟

اردوغان اضافه کرد: ما بر اساس قوانین بین‌المللی عمل خواهیم کرد. هیچ کس، هیچ دولتی و هیچ آژانسی نمی‌تواند ترکیه و مردمش را تهدید کند.

وی در ادامه اظهاراتش اعلام کرد که ترکیه به سمت بازارهای جدید، شرکای و ابزار مالی جایگزین خواهد رفت. اگر شما بخواهید از طریق دلار ما را تحت فشار قرار دهید ما به راه‌های دیگر روی خواهیم آورد.

اردوغان افزود: ما به کسی که جنگ علیه کل جهان از جمله کشور ما به راه انداخته است، پاسخ می‌دهیم.

او در ادامه اظهاراتش با اعلام تعرفه جدید دولت دونالد ترامپ علیه ترکیه به عنوان "جنگ اقتصادی" گفت: ما بازی شما را دیدیم و آن را به چالش خواهیم کشاند. هدف از فشار اخیر ترکیه محاصره این کشور در همه حوزه ها از اقتصاد گرفته تا سیاست است. اما ما تسلیم نخواهیم شد و به تولید و افزایش صادرتمان ادامه خواهیم داد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    12 1
    و امریکا هم خیلی ترسید ...
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    11 1
    آقای احمدی نژاد و دوستان بعد از ایشون هم همینا رو می فرمودند ولی وضع مملکت چیز دیگه ای رو نشون میده . بهتره ایشون عبرت بگیرن تا مردمش رو مثل مردم کشور ما به روز سیاه نشونن
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    7 0
    اردوغان هنوز یک پنجم تحریمهایی که برعلیه ایران اعمال شده روی ترکیه نیومده داره اینجوری تهدید میکنه وگرنه ترامپ رو منت میکرد که دیگه تحریم نکنه..اینم فکر کرده مثلا داره از موضع قدرت حرف مزنه..خوشی زده به سرشون