باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: پسر رئیس‌جمهور آمریکا تصویر دستکاری شده از میزان محبوبیت پدرش در اینستاگرام قرار داد که موجب واکنش گسترده کاربران فضای مجازی شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس جمهور آمریکا تصویر دستکاری شده را در صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام قرار داد که به دروغ در آن میزان محبوبیت پدرش را 10 درصد بالاتر از میزان واقعی آن (40 درصد) نشان می‌داد.

ده‌ها هزار نفر از کاربران اینستاگرام تصویر فتوشاپ شده پسر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را مشاهده کردند، پیش از آنکه تصویر محبوبیت جعلی او روز جمعه بعدازظهر از روی صفحه اینستاگرام پسر ترامپ حذف شود. تصویر مذکور یک تصویر از یکی از برنامه‌های شبکه خبری سی ان ان بود، که اوایل این هفته پخش شده بود و در آن تلاش شده بود تا ادعای ترامپ درباره اینکه میزان محبوبیت او از باراک اوباما، همتای پیشین او در این مرحله از ریاست جمهوری‌اش بالاتر است، را مورد تائید قرار دهد.

پسر ترامپ برای بالا بردن محبوبیت پدرش دست به دامن فتوشاپ شد/تصاویر



پسر ترامپ برای بالا بردن محبوبیت پدرش دست به دامن فتوشاپ شد/تصاویر

تصاویر جعلی پسر ترامپ از محبوبیت پدرش

در تصویر گرفته شده از برنامه اصلی شبکه سی ان ان، جان کینگز، مجری خبری این شبکه را در حال توضیح تصویر میزان محبوبیت ریاست جمهوری موسسه گالوپ میان ترامپ و اوباما نشان می‌داد. اگر چه در این تصویر ترامپ در موضوع کسری بودجه، نرخ اشتغال و میزان تولید ناخالص داخلی عملکرد بهتری نسبت به سلف خود داشته، اوباما همچنان هم در رتبه بندی میزان محبوبیت بالاتر از رئیس جمهور فعلی آمریکا قرار داشت. در این تصویر میزان محبوبیت ترامپ 40 درصد در مقایسه با 45 درصد اوباما در همان دوره زمانی از ریاست جمهوری‌اش بود.

پسر ترامپ برای بالا بردن محبوبیت پدرش دست به دامن فتوشاپ شد/تصاویر

تصویر اصلی اعلام میزان محبوبیت ترامپ در سی‌ان‌ان

اما در تصویر دستکاری شده پسر ترامپ به نظر می‌رسد کسی بر روی قسمت میزان محبوبیت 40 درصد شبکه سی ان ان، عدد 50 درصد را برای ترامپ نوشته باشد و همین باعث شد که کاربران رسانه جتماعی اینستاگرام بار دیگر شروع به اشتراک‌گذاری این تصویر در فضای مجازی کردند.

تصویر جعلی پسر رئیس جمهور آمریکا به اندازه‌ای تاثیرگذار نبود که بتواند کاربران اینستاگرام را تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از کابران فضای مجازی دریافتند 50 درصد محبوبیت ترامپ در این تصویر، با 40 درصد در فرمت شبکه سی ان ان مغایرت دارد. همچنین بررسی‌های دقیق‌تر نشان داد پس زمینه مربوط به بخش میزان محبوبیت ترامپ دارای رنگ متفاوتی نسبت به سایر بخش‌ها است و رقم 40 درصد محبوبیت اصلی ترامپ همچنان از زیر 50 درصد محبوبیت جعلی او مشخص بود.

دونالد ترامپ جونیور بعد از این ادعا کرد درباره جعلی بودن خبری که او در صفحه اینستاگرامش به نمایش گذاشته، اطلاعی نداشته است.

برخی کاربران اینستاگرام درباره این عکس نوشتند جونیور یک تصویر فتوشاپ شده از میزان محبوبیت جعلی و ساختگی پدرش را در صفحه خود قرار داده تا نشان دهد محبوبیت ترامپ بالاتر از اوباما است.

پیش از این نیز ترامپ مدعی شده بود محبوب‌ترین رئیس جمهور جمهوری‌خواه است و میزان محبوبیت او بالاتر از آبراهام لینکلن، اولین رئیس جمهوری جمهوری‌خواه آمریکاست؛ این در حالی است که در زمان لینکلن هیچ نظرسنجی‌ رسمی برگزار نشده بود.

در همین حال، چندی پیش مرکز تحقیقات پیو در گزارشی اعلام کرد اوباما در صدر فهرست محبوب‌ترین روسای جمهور آمریکا قرار دارد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرزاد IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    102 3
    دلتونو به همین چیزا خوش کنید .دلار چنده؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    74 2
    وای که چقدر امریکاییها بد بختند و خوشیم.
  • رضا IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    19 4
    عبارت job approval به معنی رضایت شغلیه و ربطی به محبوبیت ترامپ نداره. البته شاید من اشتباه میکنم.
    • بی نام US ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
      4 13
      نه عزیزم منظورش رضایت عمومی از کار رییس جمهوره. برای ترجمه دانستن لغت کافی نیست و باید منظور متن رو هم بدونی.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
      3 1
      این اصطلاحی است که جرج گالوپ بنیانگذار مشهور موسسه افکارسنجی مشهور گالوپ سکه زده و به میزان رضایت افکار عمومی از رئیس جمهور در عمل به شرح وظایفش و اینکه کارش را بدرستی انجام بدهد، اشاره می کند
    • سالار IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
      0 3
      بنده متنی در این عکس نمی‌بینم یه چارت مقایسه‌ای هست...
  • A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    21 0
    اگه ایران هم تو نظر سنجی بود رای ترامپ خیلی متفاوت میشد
  • مهدی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    7 0
    جینگیلی آمریکا. فینگیلی ترامپ