ایسنا نوشت: یک منبع امنیتی عراق از مرگ بالینی (رفتن به کما) ابوبکر بغدادی خبر داد.

یک منبع امنیتی عراق به شبکه سومریه نیوز گفت: ابوبکر بغدادی بعد از زخمی شدنش در حمله هوایی در سوریه دچار مرگ بالینی شده است. این در حالی است اختلافات در داعش بر سر جانشینی او بالا گرفته است.

این منبع ادامه داد که نیروی هوایی این کشور ماه ژوئن گذشته محل نشست فرماندهان داعش در خاک سوریه را هدف قرار داده و در پی این حمله شماری از سرکردگان این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند.

این منبع ضمن تاکید بر اینکه بغدادی در جریان این عملیات به شدت زخمی شده، تصریح کرد، سرکرده داعش به مرگ بالینی دچار شده و توانایی انجام کارهایش را ندارد.

این منبع افزود: این اتفاق اختلافات و شکاف‎های بی‌سابقه‌ای را در صفوف داعش ایجاد کرده است، طوری که برخی از فرماندهان غیرعراقی داعش، "ابوعثمان التونسی" را به عنوان جانشین وی انتخاب کرده‎اند. این درحالی است که فرماندهان عراقی با این امر مخالفند.

این در حالی است که پیش از این نیز چندین بار اخبار مختلفی درباره سرنوشت سرکرده داعش منتشر شده بود.

تسنیم نوشت:التونسی سرکرده جدید داعش شد

یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش دچار مرگ مغزی شده است و این گروه، ابوعثمان التونسی را به‌عنوان جانشین وی تعیین کرده است.

این منبع عراقی به السومریه گفت منابع اطلاعاتی تصریح کرده‌اند که نیروی هوایی در ماه ژوئن گذشته محل نشست سرکرده گروه تروریستی داعش را در خاک سوریه بمباران کرد که این حمله با تکیه بر اطلاعات دقیق صورت گرفت و به هلاکت شماری از سرکردگان و زخمی شدن تروریست‌های دیگر منجر شد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود از جمله کسانی که در این حمله هدف قرار گرفت،‌ ابوبکر البغدادی بود که این حمله سبب شد وی به کما برود و نتواند فعالیت‌های خود را انجام دهد.

این منبع افزود این مسئله برخی از سرکردگان غیرعراقی داعش را به نامزد کردن ابوعثمان التونسی برای جانشینی ابوبکر البغدادی معترض کرده است که سبب بروز اختلافات تند و شکاف‌های بی‌سابقه‌ای در صفوف داعش شده است، زیرا سرکردگان عراقی داعش با نامزدی التونسی مخالف بوده‌‌اند.

روزنامه واشنگتن پست در بیستم می 2018 اعلام کرده بود ابوبکر البغدادی سرکرده داعش همچنان زنده و فعال است و مأموریت سری را به‌پیش می‌برد.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =