۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۰

ایرنا نوشت: رسانه های صهیونیستی به نقل از مقام های آمریکایی گزارش دادند که نخست وزیر این رژیم چند ماه پیش در سفری مخفیانه به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و پیرامون غزه گفت و گو کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در 22 ماه مه سال جاری میلادی (یک خردادماه) سفری مخفیانه به مصر داشته که طی آن با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر دیدار و پیرامون آتش بس در غزه گفت و گو کرده است.

این دیدار در حالی بوده که یک هفته پیش از آن و همزمان با افتتاح ساختمان سفارت جدید آمریکا در فلسطین اشغالی پس از انتقال آن از تل آویو به قدس، مردم غزه راهپیمایی گسترده ای برگزار کردند که طی آن 63 نفر از فلسطینیان از سوی اشغالگران قدس به شهادت رسیدند.

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقام های آمریکایی گفت که نتانیاهو و السیسی در این دیدار پیرامون آتش بس طولانی مدت گفت و گو کردند.

دو طرف همچنین پیرامون بازگرداندن کنترل غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین، شکست محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی و بازسازی زیرساخت های غزه تبادل نظر کردند.

هیچ یک از مقام های مصر و رژیم صهیونیستی تاکنون واکنشی پیرامون این خبر نداشته اند.
مردم فلسطین از روز جمعه 10 فروردین تاکنون هر جمعه راهپیمایی بزرگ بازگشت را برگزار کرده اند و طی این رویداد نیروهای رژیم اشغالگر قدس 169 فلسطینی را به شهادت رسانده و حدود 18 هزار نفر دیگر را زخمی کرده اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =