۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۰

ایسنا نوشت: سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، به رغم شکست داعش و توقف روند پیوستن خارجی‌ها به صفوف آن اما این گروه تروریستی همچنان بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تروریست‌ در عراق و سوریه هستند.

به گزارش سایت شبکه المیادین، سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، همچنین بین ۳ تا ۴۰۰۰ عنصر داعش در لیبی هستند در حالی تعدادی از عناصر فعال داعش راهی افغانستان می‌شوند.

ناظران تحریم‌ها در سازمان ملل تاکید کردند، تعداد اعضای داعش در عراق و سوریه بین ۲۰ تا ۳۰ تن است که تقریبا به تساوی بین دو کشور تقسیم شده‌ و از بین آنها هزاران تن تروریست خارجی هستند.

تیم نظارت بر تحریم‌ها گزارش‌های مستقلی را هر شش ماه به شورای امنیت سازمان ملل درباره داعش و القاعده ارائه می‌کند که در لیست تروریست‌های سازمان ملل قرار دارند.

بنا بر این گزارش، داعش همچنان قادر به انجام حملات در داخل خاک سوریه است اما به طور کامل هیچ بخشی از عراق را در دست ندارد البته همچنان از طریق گروهک‌های زیرزمینی و مزدوران مخفی شده‌اش در مناطق صحرایی و بیابانی و دیگر مناطق فعال است.

به موجب این گزارش، خروج افراد خارجی داعش از صفوف این گروه همچنان کمتر از انتظار است و هیچ جای دیگری به منزله مقصد بهتر این اعضای خارجی وجود ندارد در حالی که تعداد زیادی از آنها به افغانستان عزیمت کرده‌اند و می‌کنند.

طبق این گزارش، منابع مالی داعش کاهش یافته به طوریکه یکی از کشورهای عضو برآورد کرده کل ذخیره مالی این گروه به صده‌ها میلیون دلار رسیده درحالی که برخی درآمدهای نفتی داعش در شمال شرق سوریه همچنان به جیب آن می‌رود.

براساس گزارش سازمان ملل، تعداد عناصر داعش در یمن نیز بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ تن در مقایسه با ۶ تا ۷۰۰۰ عضو القاعده در این کشور برآورد شده است. در منطقه ساحل در صحرای بزرگ در مرزهای مالی و نیجر نیز داعش فعال است اما تعداد اعضایش در مقایسه با گروه "نصرة الاسلام و المسلمین"، مرتبط با القاعده اندک است.

این گزارش می‌افزاید، جنبش "الشباب" مرتبط با القاعده، بر سومالی تسلط دارد و در این کشور یکه‌تازی می‌کند اما در عین حال می‌آورد که داعش مقاصد توسعه طلبانه در مرکز و جنوب سومالی دارد و تعدادی از نیروهایش احتمالا به پانتلند (منطقه‌ای در شمال شرق سومالی که توسط دولت محلی و به صورت خودمختار اداره می‌شود.) بروند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =