۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۰

ایسنا نوشت: بر اساس گزارش پایگاه خبری پولیتیکو درباره "عدم مهارت ترامپ در مسائل دیپلماتیک"، معاونان کاخ سفید باید مرتبا به او یادآوری کنند که با توجه به اختلاف ساعت در مناطق مختلف جهان، نمی‌تواند در ساعات نامناسب با رهبران جهانی تماس تلفنی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، منابع آگاه نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به پولیتیکو گفته‌اند، ترامپ معمولا تماس‌های تلفنی با رهبران جهان از جمله شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن را در ساعاتی پیشنهاد می‌دهد که ممکن است آنان خواب باشند.

یکی از این منابع اظهار کرد: وقتی می‌خواهد با کسی تماس بگیرد، نمی‌توان او را منصرف کرد. او در این مورد بی‌فکر عمل می‌کند و به این فکر نمی‌کند که چه ساعتی است یا طرفی که می‌خواهد با او صحبت کند چه کسی است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در مقام دفاع از ترامپ به پولیتیکو گفت: رهبران خارجی قدردان این هستند که ترامپ تمایل دارد در هر ساعتی از شبانه روز تماس‌های آنان را دریافت کند. رییس جمهور این را روشن کرده است که وقتی رهبران جهان خواستار تماس تلفنی می‌شوند، معاونان باید سریعا این تماس را برای آنان تنظیم کنند. او تماس‌هایی را از سوی رهبران خارجی در ساعات دیر دقت شب دریافت کرده و هیچگاه نخواسته آنان را برای پاسخ تماسشان منتظر بگذارد.

عده‌ای از کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا و کارمندان کاخ سفید به پایگاه خبری پولیتیکو گفته‌اند که دانایی ترامپ در امور خارجی کم است. دو منبع آگاه ادعا کرده‌اند که ترامپ در نشستی نام کشور "نپال" و "بوتان" را اشتباه تلفظ کرده و این دو کشور را "نیپل" و "باتن" خوانده است.

یکی از مقامات کاخ سفید این بخش از گزارش پولیتیکو را تکذیب کرده و گفته، افرادی که در این نشست حاضر بوده‌اند، به خاطر ندارند که رییس جمهور آمریکا چنین اشتباهی کرده باشد.

یکی از مقامات سابق شورای امنیت ملی به پولیتیکو گفت، ترامپ از بیان برخی کلمات و نام‌ها هراس دارد زیرا فکر می‌کند که ممکن است در گفت‌وگو با رهبران جهان آن‌ها را اشتباه تلفظ کند.

یکی از مشاوران سابق وزارت امور خارجه آمریکا به پولیتیکو گفت: اگر مردم به دنبال آن هستند که ترامپ بیشتر روی این مساله کار کند و در حکومت‌داری طبق قواعد عمل کند، به نظرم از این مساله ناامید می‌شوند. فکر نمی‌کنم او این اشتباهات را از عدم مهارت خود بداند، به نظرم او فکر می‌کند که کارها را با روشی دیگر انجام می‌دهد. اگر بگویید کارها با این روش انجام نمی‌شود، می‌گوید "چه کسی این را گفته؟ کجا نوشته شده که نمی‌توانم این کار را بکنم؟.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =