ایسنا نوشت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر برخی مواضع نظامی متعلق به نیروهای مزدور یمنی در جنوب غرب عربستان که برای سعودی‌ها می‌جنگند، مسلط شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع نظامی در وزارت دفاع یمن(وابسته به حوثی‌ها) اعلام کرد که انصارالله در ادامه عملیات‌های خود با انجام یک حمله گسترده کنترل سه موضع نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در نزدیکی کوه "دخان" واقع در منطقه جیزان عربستان را به دست گرفتند.

به گفته این منبع، در این حمله همچنین چند تن از نیروهای منصور هادی کشته و زخمی شده و یک خودرو نظامی عربستان نیز منهدم شد.

پاسبانی از برخی مناطق مرزی جنوب عربستان با یمن به دلیل طبیعت کوهستانی بسیار ناهموار و صعب‌العبور خود، از سوی عربستان به نیروهای مزدور یمنی وابسته به دولت هادی سپرده شده تا به این ترتیب از تلفات نیروهای سعودی در مواجهه با یمنی‌ها کاسته شود.

این منبع انصارالله افزود: نیروهای منصور هادی، قصد پیشروی به سمت مناطق تحت کنترل انصار الله را داشتند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مانع از پیشروی آن‌ها شدند و در جریان این درگیری‌ها نیز چند تن کشته شدند.

این منبع در ادامه گفت: همچنین توپخانه انصارالله چند تجمع نیروهای عربستان و منصور هادی در دو منطقه "شرفه" و "السدیس" در نجران را هدف قرار داد.

نیروهای انصارالله همچنین دوشنبه دو محل تجمع نیروهای منصور هادی در اطراف نجران در جنوب غربی عربستان را نیز هدف قرار دادند. یک سرباز عربستانی نیز به دست تک‌تیرنداز انصارالله در "جبل مشعل" واقع در جیزان کشته شد.

از سوی دیگر منابع مطلع اعلام کردند که یگان موشکی انصارالله با یک موشک بالستیک کوتاه برد تجمع نیروهای ائتلاف متجاوز در ساحل غربی یمن را هدف قرار داد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =