اسحاق جهانگیری به تازگی تاکید کرده است که ایران مشتریان تازه ای برای فروش نفت خود یافته است و از این رو کاهش صادرات می تواند عدم تغییر درآمد را به واسطه رشد قیمت نفت فراهم آورد. براوردها نیز نشان می دهد قیمت نفت در سال جاری میلادی بالا رونده خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین ، بازار نفت این روزها به دلیل انکه سایه تحریم ایران بر بازار جهانی سنگینی می کند، وارد دوره ای تازه می شود .
هر چند ترامپ وعده صفر شدن صادرات نفت ایران را داد اما بسیاری از کارشناسان و دست اندرکاران این امر را غیر ممکن می دانند .

صادرات نفت

مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی تاکید کرده است که قیمت نفت روندی افزایشی را طی خواهد کرد . این مرکز به استناد پیش بینی مراکز معتبر این نکته را صحه گذاشته است. براساس پيش‌بيني آژانس بين‌المللي انرژي، تا سال 2020 عرضه نفت كشورهاي غيراوپك بيش از سطح تقاضاي مورد انتظار خواهد بود، اما در سال 2023 ،در صورت ناكافي باقي ماندن سطح سرمايه‌گذاري‌ها در اين بخش، ظرفيت مازاد جهاني مؤثر نفت كاهش مي‌يابد و فقط 2/2 درصد از تقاضا را پوشش ميدهد كه اين ميزان پايين‌ترين سطح از سال 2007 خواهد بود. اين امر امكان افزايش نوسانات قيمت نفت را تا زمان فعال شدن عرضه مهيا مي‌كند. نفت اوپك نيز نقش مهمي در ثبات بازارهاي جهاني نفت دارد.

براساس پيش‌بيني اداره اطالعات انرژي آمريكا، ميانگين قيمت نفت برنت در سال جاري میلادی به 71.7 دلار به ازاي هر بشكه خواهد رسيد، اما اين احتمال می‌رود که روند مذکور در سال 2019 ،با كاهش 1.1 درصدی به 70.6 دلار به ازاي هر بشكه برسد. 
در عین حال نظر مي‌رسد در سال های آتی ، با رشد فناوري‌هاي توليد نفت شيل آمريكا، از روند افزايش قيمت نفت متعارف در سالهاي آتي كاسته شود و همان‌طور كه در تحليل‌هاي مؤسسات تحليلي بازار نفت آمده، آمريكا با دگرگوني ساختار بازاريابي انرژي به‌دنبال يافتن بازارهاي جايگزين و گستردگي تجارت نفت شيل خود است.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    3 0
    به ما چی می رسه ؟
  • تقی IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    1 0
    پس باید نرخ ارز بیاید پایین
  • بی نام GB ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    1 0
    خبر خوب براي فعالان صنعت قاچاق سوخت