فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان گفت: مرکز مانیتورینگ یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان در دهه فجر امسال افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین سرهنگ «محمدرضا افضلی» امروز و در گفت و گويي افزود: این مرکز با هدف افزایش حفاظت از موزه‌ها و آثار تاریخی استان سمنان راه اندازی شده است و جاذبه‌های مهم استان به صورت آن لاین رصد می‌شوند.
وی راه اندازی این مرکز را در کاهش میزان تخلف در آثار تاریخی از جمله حفاری غیر مجاز، تخریب آثار و ... موثر دانست و گفت: در مرحله نخست، تجهیزات مورد نیاز برای رصد شبانه روزی مخزن اداره کل و موزه پهنه سمنان فراهم شد و به زودی 12 اثر تاریخی و موزه فعال سایر شهرستانهای استان نیز تحت پوشش این مرکز قرار می‌گیرند.
وی افزود: اتصال آثار تاریخی امامزادگان دارای دوربین به مرکز مانیتورینگ نیز در دستور انجام است.
افضلی، رصد شبانه‌روزی آثار تاریخی و استحکام بخشی و ارتقاء امنیت محل‌های نگهداری اشیای تاریخی استان را از جمله فعالیت های مهم انجام شده توسط یگان حفاظت استان سمنان در سالجاری عنوان کرد.
وی گفت: با هدف افزایش توان عملیاتی کارکنان یگان حفاظت، کار ساخت و تجهیز اسلحه خانه یگان حفاظت مطابق با استاندارهای لازم نیز انجام شده است.
فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان گفت: علاقمندان به حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان سمنان می‌توانند هرگونه تخلف، تعرض، تخریب یا حفاری غیرمجاز علیه آثار تاریخی را به شماره 31705 سامانه خبری یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اعلام کنند.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تمامی این آثار نیاز به مراقبت و حفاظت با مشارکت عموم شهروندان دارند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =