ماجرایی عجیب در آموزش و پرورش پلدختر/ مدیر قبلی کلیدها را نمی دهد !

مهر نوشت: حضور دو مدیر سابق و جدید آموزش‌وپرورش پلدختر در این اداره ماجرایی عجیب را در این شهرستان رقم‌زده تا این اداره به‌طور هم‌زمان دو مدیر داشته باشد!

 در مراسمی در تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه امسال با حضور «محمدحسین احمدی» سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان لرستان بدون حضور مسئولان شهرستانی و خبرنگاران «عزت بیرانوند» به‌عنوان مدیر جدید اداره آموزش‌وپرورش پلدختر معرفی شد.

این امر موجب شد تا فرماندار پلدختر در اعتراض به این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بگوید: معارفه مدیر جدید اداره آموزش‌وپرورش پلدختر که امروز ظهر بدون هماهنگی با وی به‌عنوان فرماندار شهرستان صورت گرفته وجاهت قانونی ندارد.

ماجرایی عجیب در پلدختر

وی افزود: بر اساس قانون مصوب هیئت دولت تبصره ۲ ماده ۱۰ شرح وظایف استانداران و فرمانداران هرگونه عزل و نصب باید توسط مقام‌های مجاز دستگاه‌های ذی‌ربط و با هماهنگی نماینده عالی دولت در شهرستان صورت گیرد که این معارفه از این قانون تبعیت نکرده و از آن جلوگیری می‌شود.

فرماندار پلدختر گفت: تغییر مدیر جدید آموزش‌وپرورش پلدختر با این روش غیرقانونی و بدون هماهنگی فرماندار شهرستان از مسائلی است که موجب هرج‌ومرج و بی‌نظمی در سیستم اداری و بروز مشکلاتی می‌شود.

دستیاری اظهار کرد: همه عزل و نصب‌ها و حتی فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف چنانچه با تائید و هماهنگی فرماندار نباشد از چارچوب قانون به دور است و باید لغو شود.

این سخنان در حالی مطرح شد که صبح امروز سرپرست سابق و همچنین سرپرست جدید آموزش‌وپرورش پلدختر به‌طور هم‌زمان در این اداره حضور پیدا کردند؛ تا این امر تعجب همگان را در پی داشته باشد و موجب ایجاد مشکلاتی برای ارباب‌رجوع این اداره شود.

سرپرست جدید آموزش‌وپرورش پلدختر: مدیر سابق کلیدها را نمی‌دهد!

سرپرست جدید اداره آموزش‌وپرورش پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه سال جاری ابلاغ سرپرست اداره آموزش‌وپرورش از سوی مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان صادر شد و طبق روال قانونی مراسم معارفه همان روز برگزار شد.

عزت اله بیرانوند افزود: بااین‌وجود سرپرست سابق این اداره ضمن سرپیچی از قانون از دادن کلیدها و وسایل اتاق کار امتناع کرده و آن را به‌وقت دیگری موکول کرد.

وی خاطرنشان کرد: باگذشت دو روز از مراسم معارفه همچنان سرپرست سابق اداره آموزش‌وپرورش پلدختر از دادن کلیدهای اتاق خودداری کرده و در اداره حضور پیداکرده و در حال رایزنی است و فرصت بیشتری می‌خواهد.

سرپرست آموزش‌وپرورش پلدختر گفت: به‌هرحال هدف خدمت به مردم، جامعه فرهنگی، فرزندان شهرستان پلدختر، آشنا شدن آن‌ها بافرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های معنوی است و پست و مقام هدف ما نیست.

وی افزود: مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با توجه به حسن اعتماد نسبت به این‌جانب این سمت را به بنده واگذار کردند و بنده نیز با توجه به شناختی که از مردم‌دارم پذیرفته‌ام.

بیرانوند خاطرنشان کرد: سرپرست سابق این اداره چنانچه طبق قانون ابلاغش لغو شده باید کلیدها را تحویل بدهد اما با این پافشاری معلوم نیست می‌خواهد از چه کانالی ابلاغ بگیرد.

سرپرست اداره آموزش‌وپرورش پلدختر گفت: در شرایطی که ارباب‌رجوع این اداره، تمام اقشار جامعه هستند و هم‌اکنون سرگردان مانده و حق مردم ضایع می‌شود سرپرست سابق اداره همچنان از دادن کلیدها خودداری می‌کند و به‌هرحال هر تصمیمی گرفته شود از قانون تمکین می‌کنم.

سرپرست سابق آموزش‌وپرورش پلدختر: من حکم ابقا دارم!

سرپرست سابق آموزش‌وپرورش پلدختر نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دفتر وزارت آموزش‌وپرورش در نامه‌ای به شماره ۹۶.۱۴۰ .۹۳۲۳ به تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه امسال حکم ابقا این‌جانب را اعلام کرده است.

رضا شاهمرادی افزود: وزارت آموزش‌وپرورش بر این اساس که تصمیم مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان در عزل و نصب چهار مدیر هم‌زمان در یک روز یک اقدام احساسی بوده آن را لغو کرده است.

وی گفت: مدیران سابق اداره آموزش‌وپرورش با توجه به این نامه همچنان به قوت خویش باقی و به فعالیت بپردازند بنابراین تمام ابلاغ‌های صادره از سوی مدیرکل استان برای انتصاب سرپرستی این ادارات لغو و مدیران سابق در سمت خود ابقا شدند.

شاهمرادی افزود: دفتر استاندار لرستان و حراست اداره کل آموزش‌وپرورش استان لرستان امروز صبح چندین بار در تماس تلفنی به این‌جانب اعلام کردند که کماکان در سمت خود باقی بمانید و بنده نیز در محل کارم در اداره آموزش‌وپرورش پلدختر هستم و به فعالیتم ادامه می‌دهم.

وی خاطرنشان کرد: نماینده ارشد دولت در شهرستان پلدختر نیز به بنده اعلام کرده که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته شما همچنان مدیر اداره آموزش‌وپرورش هستید و به کار خود ادامه بدهید.

سرپرست سابق اداره آموزش‌وپرورش پلدختر گفت: نامه دفتر وزیر آموزش‌وپرورش که در این رابطه برای مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ارسال‌شده مبنی بر این بوده که مدیرکل حق جابجایی و تغییر و تحول را ندارد و این تغییر و تحول غیرقانونی است بنابراین بر اساس این نامه بنده همچنان در محل کار حضور دارم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =