استاندار قم گفت: قم باید از لحاظ توسعه ای در بخش های مختلف از جمله مبلمان شهری و سطح زندگی مردم در جایگاه بهتری قرار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، سید مهدی صادقی در نشست با دبیران کارگروه های مشورتی امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، انجام بعضی اقدام های دولت تدبیر و امید در توسعه قم را مورد توجه قرار داد و افزود: از نگاه بزرگان این استان ویژه تلقی می شود و باید شاخص های توسعه ای را نیز بر اساس موقعیت آن محقق کنیم.
وی تبادل نظر و تجارب را در غنی سازی طرح های توسعه ای بسیار تاثیرگذار دانست و ابراز امیدواری کرد: با انگیزه خدمت صادقانه بتوانیم گامی در جهت ارتقاء همه جانبه استان قم داشته باشیم.
وی در ادامه با بیان این که دولت خود را بی نیاز از نقد دلسوزان و نخبگان نظام نمی داند گفت: رفع مشکلات و تحقق برنامه های دولت در استان نیازمند همدلی و هم افزایی است.
صادقی با اشاره به این که خدمت به مردم تنها در سایه هم افزایی و هم دلی حاصل می شود و همه باید برای اعتلای جامعه اسلامی دست به دست هم دهیم افزود: توسعه متوازن کشور نیازمند توجه به همه بخش ها به صورت عادلانه است.

** نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت هشت کارگروه محله محور و مسجد محور و پنج کارگروه در بخش های استان گفت: مشکلات مردم توسط این کارگروه ها دریافت و به دفتر اعلام و مورد پیگیری واقع می شود.
احمد امیرآبادی فراهانی افزود: کارگروه های تخصصی در حوزه های مختلف نسبت به کار کارشناسی اقدام و ضمن ارزیابی عملکرد مدیران اجرایی، راهکارهای خود در رفع مشکلات استان را اعلام می کنند.
وی اضافه کرد: همه باید صادقانه برای اعتلای نظام و استان قم تلاش داشته باشند.
در ادامه این جلسه دبیران کارگروه های مشورتی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به بیان نظرها، پیشنهادها و انتقادهای خود در رابطه با مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پرداختند.

** معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به سخنان دبیران کارگروه ها اظهار داشت: این کارگروه مشورتی فارغ از نگاه سیاسی، پیشنهادهای خوبی مطرح کرد.
مهرداد غضنفری افزود: اگر دستگاه های اجرایی ساکن باشند اشتباهی سرنخواهد زد و هر چه دامنه فعالیت ها بیشتر باشد به فراخور آن اشتباه ها نیز بیشتر خواهد شد.
معاون استاندار قم ارکان تحقق اهداف نظام را مردم، مدیران و نخبگان دانست و با بیان این که در بحث مردم مشکلی نداریم افزود: نخبگان نیز از برنامه های توسعه ای استقبال می کنند.
غضنفری ادامه داد: در حوزه ی مدیران به صورت عام باید در مقابله با چالش های موجود مقابله کنیم.
وی نبود وجود آمار دقیق که مبنای برنامه ریزی قرار بگیرد را از چالش های استان قم عنوان و خاطرنشان کرد: اشراف نداشتن مدیران از حوزه وظایف، قوانین و اختیارات و در نهایت بخشی نگری از دیگر چالش هاست که باید نسبت به حل آن توجه شود.
معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بحث جذب سرمایه گذاران و بخش خصوصی را از وظایف همه مسئولان دانست و با بیان این که دولت در صف مقدم اقتصاد مقاومتی است افزود: همه ارکان نظام از جمله ائمه جمعه و جماعات و قوه قضاییه و مقننه باید دولت را در تحقق این مهم یاری کنند.
غضنفری، منابع عظیم در حوزه بانک ها را مورد توجه قرار داد و گفت: در استان قم سیستم بانکی 60 درصد از منابعش را صرف استان می کند که در برنامه سال 97 امیدواریم این مساله حل شود.
محسن بهشتی معاون امور عمرانی استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به روند اجرای طرح های عمرانی منطقه پردیسان گفت: در حال برگزاری جلساتی جهت هماهنگی برای رفع موانع مسیر دسترسی جدید قم - پردیسان هستیم.
وی افزود: در بعضی طرح های عمرانی و پل های قم و پردیسان که با برخی چالش ها مواجه شده ایم در حال کار کارشناسی هستیم.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
بهشتی طرح های بازآفرینی بافت فرسوده قم را نیز مورد توجه قرار داد و با بیان این که ایجاد فضای سبز، محرک توسعه در این بخش هاست افزود: برای جبران کمبود سرانه فضای سبز برنامه هایی داریم، اما نیازمند تملک می باشد و به همین دلیل زمان بر و هزینه بر است.
بیش از 697 هزار و 320 تن از جمعیت شهر قم معادل حدود 70 درصد در بافت های ناکارآمد این شهر از جمله بافت های فرسوده، تاریخی، سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند. مجموع کل مساحت شهر قم 12 هزار و 939 هکتار است که چهار هزار و 133 هکتار از این شهر شامل این پنج گونه بافت می باشد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =