رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: کسانی که محیط زیست را نابود می‌کنند از خبیث‌ترین افراد هستند.

به گزارش خبرآنلاین، کانال تلگرامی دفتر مقام معظم رهبری همزمان با 13 فروردین ماه و روز طبیعت، به بازنشر سخنان ایشان در روز 17 اسفندماه سال 1393 در مورد حفظ محیط زیست پرداخت.

رهبرانقلاب در این سخنرانی فرمودند: لجوج‌ترین، خبیث‌ترین، سرسخت‌ترین دشمنان که خصوصیّاتی برایش ذکر میشود؛ یکی از خصوصیّات این است: اِذا تَوَلّی‌ سَعی‌ فِی الاَرضِ لِیُفسِدَ فیها وَ یُهلِکَ الحَرثَ و النَّسل؛ حرث و نسل را از بین میبرد، فاسد میکند؛ کشت را - یعنی تولید گیاهی را و تولید انسانی را - نابود میکند و از بین میبرد.

ایشان تاکید کردند: امروز اگر شما نگاه کنید در سیاست‌های دنیا می‌توانید پیدا کنید کسانی که همین کار را بالفعل با همه‌ی ملّتها و یا با بسیاری از ملّتها دارند انجام میدهند؛ اِهلاک حرث و اِهلاک نسل؛ این را خدای متعال فساد میداند، بعد هم میفرماید: وَ اللهُ لا یُحِبُّ الفَساد.

رهبر انقلاب افزودند: ده‌ها روایت با مضامین عالی در اسلام، در متون دینی ما درباره‌ی زمین، درباره‌ی محیط زیست ما هست؛... که اشاره می کند به فرآورده‌های روی زمین که همه‌اش مال بشریّت و متعلّق به شما است؛ قضیّه‌ی محیط زیست خیلی قضیّه‌ی مهمّی است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766642

برچسب‌ها