ایسنا نوشت: با تصویب مجلس شورای اسلامی که جهت رفع ایراد شورای نگهبان از طرح ممنوعیت تبلیغات محصولات غیر مجاز در رسانه‌های ارتباط جمعی در دستور کار قرار گرفته بود، فریب مشتری در تبلیغات دروغین دو تا پنج برابر جریمه دارد.

در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس جهت رفع ایراد شورای نگهبان از طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیر مجاز و آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی، بین‌المللی و فضاهای مجازی تبصره ۱ این طرح را اصلاح و یک ماده به قبل از ماده ۴ الحاق کرد.

براساس مصوبه مجلس، تبصره ماده ۱ اصلاحی به شرح زیر است:

مصادیق اطلاعات نادرست و تبلیغ خلاف واقع عبارتند از اطلاعات یا ادعاهای اثبات نشده یا تایید نشده‌ای است که توسط وزارت بهداشت و درمان درباره روش فراوری، تولید، نامگذاری تجاری، خواص، ترکیب، منشاء سودمندی، ارزش غذایی،‌ روش درمانی و خدمات، آثار و منافع ناشی از ارائه خدمات یا درمان یا دارا بودن گواهی یا مجوز از مراجع داخلی یا خارجی در خصوص کالاها و موضوع این قانون مشخص می‌شود.

همچنین براساس ماده ۱ این طرح در صورتی که به مصرف کننده خسارتی وارد شود، علاوه بر جبران آن معادل ۲ تا ۵ برابر خسارت وارده به عنوان جزای نقدی مجازات در نظر گرفته می‌شود.

همچنین با تصویب مجلس یک ماده به شرح زیر قبل از ماده ۴ به مصوبه مذکور الحاق شد.

ماده الحاقی: در اجرای این قانون رعایت مفاد سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی مصوب ۲۵ تیر ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی الزامی است.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =