تکمیل بیمارستان ساعی خمینی شهر نیازمند کمک خیران/۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

رئیس هیئت مدیره بیمارستان ساعی خمینی شهر گفت: ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان ساعی نیاز است و تاکنون ۲6 میلیارد تومان برای این بیمارستان به شکل نقدی و غیرنقدی هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید اصغر بنی هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان ساعی خمینی شهر در هشت طبقه احداث می شود که طبقه زیرزمین مجهز به سی تی اسکن، ام آری آی، رادیوگرافی، فلورسکوبی، سونوگرافی، ماموگرافی، رادیوگرافی ساده و ایستاده، آزمایشگاه با قسمت های مختلف، بانک خون، هورمون شناسی است.

وی بیان داشت: طبقه همکف شامل ورودی بیمارستان، اورژانس، فوریت‌های پزشکی، اطاق احیا، بخش زنان، مردان، کودکان و دیالیز است.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان ساعی خمینی شهر اعلام کرد: طبقه اول شامل بخش های داخلی، اورولوژی، جراحی عمومی، قلب، کاردیوگرافی، گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، دستگاه گوارش، مغز و اعصاب است.

وی گفت: طبقه دوم بستری زنان و جراحی زنان، طبقه سوم بستری مردان و جراحی مردان، طبقه چهارم سی سی یو، آی سی یو و ان آی سی یو، طبقه پنجم بخش زنان و زایمان، طبقه ششم هشت باب اتاق جراحی (قلب و ارتوپدی)، آنژیوگرافی و طبقه هفتم مدیریت، سالن کنفرانس، بایگانی، حسابداری، سوئیت پزشکان مقیم و سقف هشتم هم شامل باند هلی کوپتر است.

بنی هاشمی افزود: استاندارد تخت بیمارستانی برای هر یک هزار نفر ۱.۷ تخت است که با توجه به جمعیت ۳۵۰ هزار نفری شهرستان خمینی شهر طبق استاندارد ملی به ۵۰۰ تخت و بر اساس استانداردهای بین المللی به ۷۰۰ تخت نیاز است.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیمارستان اشرفی اصفهانی دارای ۹۰ تخت است و بیمارستان منظریه نیز در صورت افتتاح دارای ۱۷۰ تخت بیمار می شود.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان ساعی خمینی شهر ادامه داد: این در حالی است که بیمارستان اشرفی اصفهانی با راه اندازی بیمارستان جدید ساعی دیگر به لحاظ فرسودگی امکان ادامه کار را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه بنابراین نیاز به بیمارستان با ۳۰۰ تخت امری بسیار بدیهی است، گفت: در حال حاضر اعزام بیمار به اصفهان به ویژه افراد مبتلا به سکته قلبی، سکته مغزی و مصدومین تصادفات به دلیل ترافیک سنگین با خطرات جدی همراه است.

در ادامه این نشست علی اصغر حاج حیدری،  اظهار داشت: با وجودی که در حال حاضر دو بیمارستان در خمینی شهر وجود دارد اما شاهد کم و کاستی در حوزه درمان هستیم و وضعیت بهداشتی این شهر خوب نیست.

وی با بیان اینکه بیمارستان منظریه و اشرفیه خمینی شهر، کادر متخصص ندارد و این یک ضعف اصلی در حوزه درمان خمینی شهر است، ادامه داد: در همین راستا اقدام به احداث بیمارستان جنرال ساعی کردیم که با همت خیران و کمک‌های مردمی ساخته شده است که طی سال های گذشته توانستیم سفت کاری این بیمارستان را به مرحله اتمام برسانیم.

شهردار خمینی شهر با بیان اینکه این بیمارستان در هشت طبقه ساخته شده است که طبقه آخر زمینه فرود پروازهای هوایی اورژانس در مواقع ضروری را فراهم ساخته است، تاکید کرد: خمینی شهر توانمندی‌های بالایی دارد که متاسفانه طی سال های گذشته سیاه‌نمایی‌های زیادی صورت دادند.

وی با اعلام اینکه خمینی شهر نزدیکترین شهر به کلان شهر اصفهان است و همیشه شاهد سرریز جمعیت به سمت خمینی شهر بودیم و از این رو شاهد بیشترین میزان مهاجرت است، گفت: خمینی شهر پرتراکم ترین شهر کشور است.

حاج حیدری گفت: به منظور تکمیل بیمارستان ساعی خمینی شهر نیاز به کمک های مردمی و حضور بیشتر خیران داریم.


46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =