خرمی می‌گوید:« ورزشکارانی که نیاز به حمایت ندارند انصراف بدهند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛محمد خرم مدیرعامل این صندوق حمایت از قهرمانان گفت:«هدف صندوق این بود شان و عزت قهرمانان را حفظ کند. هدف ایجاد صندوق همین بوده است.»او این را گفت و ادامه داد:«خیلی از پیشکسوتان با حداقل هزینه ها افتخار افرینی می کردند که نیاز به حمایت دارند. شاید شما هم انتقاد کرده باشید چرا زندگی قهرمانان با سختی می گذرد، یا خانه ندارند و ... شما خودتان هم ممکن است حساس شوید که چرا این ورزشکاران با مشکلاتی مثل بیمه مواجه هستند. اینها دغدغه ماست. اساس تشکیل صندوق حمایت از ورزشکاران است. علاوه بر کمک به ورزشکاران، صندوق می تواند از خیرین هم کمک بگیرد.دولت هم بودجه ای به صندوق می دهد. سال ٩٦ صد در صد بودجه را گرفتیم. امسال ١٧-١٨ درصد افزایش بودجه داشتیم و تلاش می کنیم بودجه را تخصیص کنیم.»

او اشاره ای به مبلغ بودجه صندوق کرده و می گوید:«ورزشکاران می توانند به نیازهای مثبت ما کمک کنند. اجازه دهید مبلغ بودجه را نگوییم. قهرمانان ظرفیت های ما هستند که می توانند در کارهای فرهنگی به ما کمک کنند. ما می توانیم در اموری که به هدایت جامعه نیاز داریم از قهرمانان استفاده کنیم. ما هر چقدر به این ورزشکاران خدمت کنیم باز هم جا دارد. بودجه ما پارسال ٢٠ میلیارد تومان بود که امسال ٢١ میلیارد و ٧٠٠ میلیون بوده است. کمک های بلاعوض هم داشته ایم. ٩ گروه طبقه بندی شده اند؛ از قهرمانان تا ورزش دوستان که حتی شامل مردم عادی هم می شود. خدمات هم متنوع است؛ مستمری به قهرمانان الملیک می دهیم، وام قرض الحسنه بلاعوض می دهیم.ما زندانی ورزشکار را هم آزاد می کنیم. هزینه های متنوع ما واقعا زیاد است. حتی اعلام کرده ایم این کمک ها شامل جامعه رسانه هم بشود. علاقمندیم خبرنگاران هم عضو صندوق شوند. در بحث وام و بیمه احساس کنیم خبرنگار ورزشی نیاز دارد کمک می کنیم. این وظیفه ماست.»

خرم  در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.  وی در این بخش از صحبت های خود  درباره اعتراض هادی ساعی، در خصوص قطع شدن مستمری گفت:« وظیفه صندوق حمایتی است. مصوبه هیات مدیره این گروه های هفتگانه بوده است. اتفاقی که افتاده این است در جهت حمایت، کمک و رفع مشکل ورزشکاران یک مستمری بر اساس گروه هایی که داریم تعریف شده و آنها گفته اند چه مبلغی بدهیم. ورزشکاران المپیکی ما از کمیته دریافتی دارند و امسال ١٥٠ درصد افزایش می یابد. این را صالحی امیری مطرح کرد. موضوع پرداختی های ما حمایتی است و حقوقی نیست.بعضی ورزشکاران هم از ما و هم از کمیته ملی المپیک حقوق دریافت می کنند. در حال حاضر ما با ١٢٠٠ نفر مستمری پرداخت می کنیم، در میان آنها هستند کسانی که مستاجر هستند و مدام در حال جابه حایی، حتی ورزشکاری داریم که بیماری سرطان دارد با مسافرکشی می کند، رسیدگی به این دسته ورزشکاران در اولویت باید باشد. در بررسی ها و در مورد وضعیت ورزشکاران متوجه سدیم که ٥٠ نفر اصلا به کمک نیاز ندارد. البته کمک خود را به هیچ ورزشکاری قطع نمی کنیم. بیمه تکمیلی و وام قرض الحسنه را به همه و وام بلاعوض را به آنهایی که نیاز دارند، می دهیم.»

وی درباره کمترین و بیشترین پرداختی از طرف صندوق حمایت از قهرمانان به ورزشکاران گفت:«بیشترین مبلغ ٢ میلیون و ٥٠٠-٦٠٠ هزار تومان است. مبلغ پرداختی به مدال بستگی دارد. برخی ورزشکاران ممکن است به المپیک بروند و مدال نگیرند پس باید بررسی کنیم. کمترین مبلغ ٢٥٠ هزار تا ٣٠٠ هزار بوده است. قرار است حداقلی ها را به اندازه ای برسانیم تا شان عزیزان خفظ شود. اگر بتوانیم این مبالغ کم را ١٠٠ درصد اضافه کنیم خوب است.ورزشکارانی که به مستمری صندوق حمایت از قهرمان نیازی ندارند، داوطلبانه انصراف دهند.»

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در پایان  تاکید کرد که این صندوق به دنبال یکپارچه شدن پرداختی ها است،گفت:« برخی ورزشکاران که طی دو مرحله مستمری آنها قطع شد با من  تماس داشتند و تهدید کردند که موضوع را رسانه ای خواهند کرد اما خود من از این موضوع استقبال کردم چون به دنبال یکپارچه کردن پرداختی ها هستیم.»

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =