گذر هنر، دوباره به پیاده‌راه حافظیه می‌افتد

«خبرجنوب» نوشت: اگر متولیان امر مجوز لازم را صادر کنند ظرف مدت نیم ساعت، محور حافظیه را بسته و تبدیل به پیاده راه می کنیم.

شهردار منطقه 3 شيراز با اعلام اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: ما به دنبال تبديل كامل محور حافظيه به پياده راه هستيم و اين پروژه در برنامه ما قرار دارد، در اين ميان يكي از مشكلات ما در تبديل كامل اين محل به پياده راه، وجود چند ارگان و دستگاه اجرايي در ابتدا و انتهاي اين محور است.

فرود بذرافشان اظهار داشت: با توجه به بازشدن زيرگذر علي بن حمزه، اين مسير مي تواند جايگزين محور حافظيه شود و در صورتي كه مجوز آن صادر شود، نيم ساعته مسير را بسته و تبديل به پياده راه مي كنيم.

وي با اشاره به جمعيت 190 هزار نفري و ظرفيت هاي گردشگري موجود در سطح منطقه 3، گفت: در طول 4 ماه فعاليت در منطقه، يكي از مهمترين كارهايي كه انجام داديم در حوزه نظم و انضباط دهي به امور بود، به ويژه در حوزه مالي توانستيم اقدامات مناسبي را انجام دهيم.

شهردار منطقه 3 شيراز ادامه داد: در اين راستا در حالي كه ما پيش از اين در منطقه 3 پروژه فعال داشتيم اما در مقابل 7 پروژه بلاتكليف بود كه توانستيم تكليف تمامي پروژه ها را مشخص كنيم و در كنار آن امسال 15 پروژه عمراني جديد را در دستور كار داريم كه برخي از آنها نيز آغاز شده است.

بذرافشان با اشاره به اجراي 35 هزار مترمربع آسفالت و روكش آسفالت از ابتداي سال تاكنون،‌ گفت: يكي از اقدامات ما در ايام عيد، توجه به زيباسازي و فضاي سبز منطقه بود كه براي اولين بار نوروز امسال 18 هزار مترمربع گلكاري در سطح منطقه انجام شد كه اين كاري كم نظير بود.

شهردار منطقه 3 افزود: يكي از مشكلات ما در حوزه فضاي سبز اين است كه در بسياري مناطق شهر هنوز هم فضاي سبز توسط تانكر آبياري مي شود كه اين كار علاوه بر هدر رفتن آب، ‌مشكلاتي را براي ترافيك شهر به وجود مي آورد كه در اين راستا يكي از الزامات ما، لوله گذاري براي آبياري فضاي سبز است و طي 4 ماه اخير نيز 8 هزار متر لوله گذاري در سطح منطقه انجام شده. همچنين با توجه به اهميت زيباسازي ورودي دروازه قرآن طي چند هفته آينده، آبنما و آبشار اين محل بار ديگر راه اندازي و نورپردازي مي شود.

بذرافشان از ايجاد دو پياده راه در سطح منطقه خبر داد و گفت: يكي از مشكلات ما در منطقه، بحث تملك هاست كه هنوز بخش اعظمي از تملك پروژه هاي عمراني و هزينه هاي آن باقي مانده است.

وي در خصوص سرنوشت طرح توسعه آرامگاه سعدي نيز اظهار داشت: در طرح توسعه سعدي به دليل گستردگي آن نياز به تملك بسياري وجود دارد اما هنوز پس از گذشت 20 سال از اين طرح، بخش اعظمي از اماكني كه در طرح قرار دارد تملك نشده و از سويي مردم اين محل بلاتكليف هستند چرا كه به دليل قرارگرفتن در طرح، اجازه ساخت وساز و تعمير نيز به آنها داده نمي شود. در همين ارتباط با توجه به هزينه هاي بالاي تملك در حال تهيه بسته هاي سرمايه گذاري و استفاده از توان بخش خصوصي براي ساماندهي اين طرح هستيم و از سوي ديگر بحث تخصيص بودجه ملي به طرح توسعه آرامگاه را دنبال مي كنيم.

وي ادامه داد: يكي از مشكلاتي كه در تملك هاي قبل وجود دارد جزيره اي و سليقه اي عمل كردن در تملك بوده به گونه اي كه امروز شاهديم در برخي از نقاط طرح به صورت جسته و گريخته تملك هايي صورت گرفته و تنها چند ميدان خالي در محلات به وجود آمده كه حتي برخي تبديل به محل دپو زباله و مشكلات ديگر شده است، حال آنكه اگر به صورت منظم تملك ها صورت مي گرفت حداقل تاكنون بخشي از مشكلات حل شده بود.

وي با انتقاد از افتتاح زودهنگام برخي پروژه هاي عمراني در دوره قبل، گفت: شايد برخي پروژه ها در دوره شورا و شهرداري سابق افتتاح شده باشد يا در مرحله اجرا باشد اما بار مالي آنها روي دوش شورا و شهرداري فعلي است به ويژه در حوزه تملك كه هنوز تملك بسياري از پروژه ها باقي مانده است.

شهردار منطقه 3 شيراز با اشاره به حل مشكل تملك مسير دسترسي آرامستان بهشت احمدي از بولوار شهيد وفايي و نيز تملك املاك مسير چپ گرد دلگشا كه مدت هاست به دليل تملك چند خانه متوقف شده است، اظهار داشت: يكي ديگر از مشكلات ما در شهرك سعدي، حضور تعداد زيادي اتباع افغاني در اين محل است كه از نظر فرهنگي و اجتماعي تاثيرگذار هستند به گونه اي كه از 55 هزار نفر جمعيت اين محل، در حال حاضر 15 هزار نفر را اتباع افغاني تشكيل مي دهند.

بذرافشان درخصوص محور عرفان نيز گفت: در حال حاضر بهسازي بخشي از اين طرح آغاز شده و قرار است اين طرح نهايي شود، اما پل شيشه اي اين پروژه مسكوت مانده تا از جانب شورا در اين خصوص تعيين تكليف شود.

وي با انتقاد از اجراي برخي پروژه هاي عمراني در گذشته، افزود: با حذف يك پل در گذشته مي شد با اعتبارات آن كل زيباسازي شهر را تكميل كرد.

بذرافشان ادامه داد: امروز ما شاهديم بدنه شهرداري بسيار بزرگ شده و شهرداري بايد درآمد باشد تا حقوق پرداخت كند البته شهردار اعتقادي به حذف نيرو ندارد اما بايد پاسخگوي پرداخت حقوق اين تعداد نيرو نيز باشد و در كنار اين ها، او بايد بدهي بالاي شهرداري در گذشته را هم پرداخت كند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =