ایلنا نوشت: رئیس شورای شهر تهران گفت: انتقاد منتقدان و نارضایتی مردم، تهدیدات نظام نیستند بلکه فرصت‌هایی برای رفع اشکالات و تقویت نظام هستند، تهدید نظام ناکارامدی، اشرافی‌گری، رانتخواری، تبعیض، اعمال نفوذ، سوءاستفاده سیاسی از بیت‌المال و امکانات عمومی و عدم برخورد با متخلفین است که موجب تضعیف نظام در برابر بیگانگان می‌شود.

محسن هاشمی در هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر با اشاره به رای دیروز مجمع تشخیص مصلحت گفت: از مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب مجوز بازگشت جناب سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد تشکر و به این هموطن زرتشتی تبریک بگویم و از جناب آقای الویری که در نخستین ملاقات شورا، با ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، پیگیری این موضوع را آغاز کردند، تقدیر می‌نمایم.

او شهادت 11 تن از نیروهای جان برکف مرزبان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در حمله تروریستی تسلیت گفته و یاد عالم ربانی حضرت آیت الله مرتضی تهرانی را گرامی داشت.

رئیس شورای شهر افزود: در روزهای اخیر سالروز خطبه تاریخی و واپسین آیت الله هاشمی رفسنجانی را داشتیم، خطبه‌ای که ایشان پس از سالها نیز در پاسخ به درخواست‌های متعددی که جهت ارائه راهکار برون رفت از چالش سیاسی جامعه و همچنین بازگشت به نماز جمعه، آن خطبه را جامع ومانع می‌دانستند.

او افزود: همه می‌دانیم امروز کشور وارد چالش جدید و دامنه‌داری با مثلث ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌های عربی شده است. ما بیش از پیش به یکدلی و همگرایی در جامعه نیازمندیم. بایستی صدایی واحد از ایران در جهان شنیده شود و برخاستن صدایی واحد، نیاز به زدودن کینه‌ها و کدورت‌ها، وفاق ملی و ترمیم شکاف‌های اجتماعی دارد.

هاشمی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که خواستار حل مشکلات مردم، برخورد بدون اغماض با متخلفان و مفسدان اقتصادی و تقویت رابطه مردم و نظام شده‌اند، افزود: همان مسیر صحیحی است که جریان انحرافی و افراطیون با دفع حداکثری و جذب حداقلی قصد کج کردن مسیر انقلاب را از آن داشتند و نیاز امروز ما بازگشت به همان فضای وحدت، همدلی و همراهی دهه نخست انقلاب میان مردم و مسئولان است. گرچه برخی از نیروهای افراطی و تندرو، مواضع خیرخواهانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در آخرین نماز جمعه ایشان را برنتافتند و ایشان را مورد تخریب قرار دادند اما گذشت زمان نشان داد که دوراندیشی آیت الله نسبت به مسایل سیاسی، باعث شد ایشان مواضعی را اتخاذ کند که نه تنها نیاز آن روز انقلاب و کشور بلکه نیاز امروز جامعه ما باشد.

هاشمی با بیان اینکه محور اصلی سخن آیت الله هاشمی رفسنجانی در واپسین خطبه ایشان، بازگشت به قانون و ترمیم شکاف میان مردم و حاکمیت بود، ادامه داد: ایشان ناصحانه دامن زدن به اختلافات، برخورد سخت با اعتراضات نرم، آسیب زدن به اعتماد عمومی را تیشه به ریشه نظام زدن می‌دانستند و همه تلاش و اعتبار خود را مصروف ساختند که انقلاب از سرمایه اصلی خود یعنی حضور وحمایت آحاد مردم ونه یک قشر و سلیقه خاص محروم نگردد.

رئیس شورای شهر افزود: عمل به مر قانون، برخورد با متخلفان قدرتمند و صاحب نفوذ، نشان دادن رافت اسلامی در برخورد با مردم و شهروندان عادی و فاقد قدرت موجب می‌شود که شکاف جامعه با حاکمیت ترمیم گردد و فراهم کردن بستر قانونی اعتراضات اجتماعی و پررنگ شدن وتقویت عنصر مردمسالاری دینی و جمهوریت در نظام، اقتدار ملی را در برابر بیگانگان افزایش خواهد داد.

او با بیان اینکه اگر در چهل سالگی نظام جمهوری اسلامی، این نظام برای رسیدن به بلوغ و کمال نیازمند تقویت نقاط مثبت و ترمیم نقاط ضعف خود است، افزود: باید بپذیریم که بخشی از مشکلات با شنیده شدن صدای منتقدین و مردمی که در عرصه رسمی تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، رفع می‌گردد و اگر جمهوری اسلامی ایران توانست در دهه نخست انقلاب در برابر شرق و غرب بایستد و از تمامیت ارضی خود در برابر هجوم بیگانه و توطئه‌های داخلی صیانت کند، مرهون حضور پرشور واعتماد بالای مردم به حاکمیت و مسئولان بود و اگر در پی پایداری و ثبات نظام هستیم، بایست خدشه‌هایی که بواسطه عملکرد ما مسئولان به اعتماد عمومی وارد شده است را با شفافیت، افزایش خدمت‌رسانی، کاهش تشریفات و برخوداری از امتیازات، مبارزه با رانت و فساد و تقویت شایسته‌سالاری و کارآمدی ترمیم کنیم.

هاشمی گفت: انتقاد منتقدان و ناراضایتی مردم، تهدیدات نظام نیستند بلکه فرصت‌هایی برای رفع اشکالات و تقویت نظام هستند، تهدید نظام ناکارامدی، اشرافی‌گری، رانتخواری، تبعیض، اعمال نفوذ، سوءاستفاده سیاسی از بیت‌المال و امکانات عمومی و عدم برخورد با متخلفین است که موجب تضعیف نظام در برابر بیگانگان می‌گردد.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =