تعداد کارگر و کارفرما در منطقه آزاد اروند دو برابر مجموع این تعداد در سایر مناطق آزاد است

مسئول هماهنگی امور مناطق آزاد وزارت کار گفت: تعداد کارگر و کارفرما در منطقه آزاد اروند دو برابر مجموع این تعداد در ۶ منطقه دیگر است که این موضوع بر حساسیت بحث اشتغال و کار در این منطقه می‌افزاید.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند: فرهاد شیخی در نشست تودیع و معارفه مدیر اداره کار سازمان منطقه آزاد اروند که امروز در محل این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: منطقه آزاد اروند اولین منطقه‌ای است که پذیرفتیم فردی خارج از وزارت کار مدیریت اداره کار آن را بر عهده بگیرد.

وی بابیان اینکه در بدو تأسیس مناطق آزاد کشور امتیازات و تسهیلاتی باهدف معافیت این مناطق از قوانین کار سرزمین اصلی برای آن‌ها تصویب شد، بیان کرد: تنها دستگاه اجرایی که امکان تدوین قوانین مستقل را دارد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

مسئول هماهنگی امور مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی وزارت کار افزود: تنظیم روابط کار در هر منطقه بنیان اساسی تسهیل فضای کسب‌وکار آن منطقه است.

شیخی بابیان اینکه در کسب‌وکار رابطه بین سرمایه‌گذار و کارگر رابطه‌ای است که خروجی آن مدنظر همه است، بیان کرد: اما دراین‌بین یک متعادل‌کننده و مجری مقررات نیز وجود دارد که نقش حساسی را بازی می‌کند و تعادل بین این دو را در کسب‌وکار حفظ می‌کند.

وی عنوان کرد: منطقه آزاد اروند منطقه‌ای است که تعداد کارگر و کارفرمای آن دو برابر مجموع این تعداد در ۶ منطقه دیگر است یعنی نیروی کار بقیه مناطق را روی‌هم جمع کنیم به‌اندازه اروند نیست.

شیخی بابیان اینکه این تعداد حساسیت بحث کار و اشتغال را در منطقه آزاد اروند بیشتر می‌کند، بیان کرد: با توجه به اینکه آقای بندپی سرپرست وزارت کار هستند بعد از مشخص شدن شرایط، جایگاه اداره کار منطقه آزاد اروند را به مدیر کلی ارتقا می‌دهیم.

مسئول هماهنگی امور مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی وزارت کار بیان کرد: تلاش می‌کنیم با تقویت این واحد در راستای توسعه فضای کسب‌وکار منطقه آزاد اروند گام برداریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =