۰ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹

حسین انتظامی به مناسبت ماه محرم در صفحه اینستاگرامش کتابی را معرفی کرده و در توضیح آن نوشته: این کتاب روایت کرامت‌ها، شفا و معجزه‌های بزرگ نیست؛ شرح زنده شدن ذره‌ای از درون انسان در فراخوان هر ساله‌ی محرم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین انتظامی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با انتشار پستی تازه در صفحه اینستاگرامش خواندن یک کتاب را پیشنهاد داد.

او درباره این پیشنهاد محرمی نوشت: ««رست‌خیز »، کتاب دوم از مجموعه «کآشوب» است که جلد اول آن پارسال منتشر شد و‌ من بتازگی هر دو را یکجا دیدم.

خانم نفیسه مرشدزاده مؤسس و ‌نخستین سردبیر مجله همشهری داستان که افتخار همکاری با ایشان را داشته ام مدتی است  نشر اطراف را بنیان گذاشته و اگرچه کتاب‌هایی معدود انتشار داده اما همگی، خلاقیت و رویکرد و محتوایی نو دارند.

خود ایشان هم دبیری این مجموعه را به عهده دارند. در رست خیز، بیست و چهار نفر از تجربه های زیسته‌ی خود نوشته‌اند؛ تجربه‌هایی که در دل محرم و در همین کوچه‌ها و تکیه‌ها شکل گرفته و دریافت و برداشت تازه با خودش آورده.

این کتاب به بیان زیبای خودش، بیش از آن که روایت ارادت‌های گرم و سنتی محرم باشد شرح جستجوی مردمانی است که آمدند تا بفهمند چطور می‌شود تشنگی و نیزه و خون مهم نباشد.

اشک‌هایی که از شوق یافتن حقیقت در گوشه‌ی چشم جمع می‌شوند این روزها کم شده‌اند و رست‌خیز ، روایت فرو ریختن چشم‌ها در ثانیه‌ی رو به رویی با حقیقت است.

این کتاب، به عکس روش مألوف، به قول خودش روایت کرامت‌ها، شفا و معجزه‌های بزرگ نیست؛ شرح زنده شدن ذره‌ای از درون انسان در فراخوان هر ساله‌ی محرم است و داستان شنونده‌هایی است که از مجلس روضه، خرده‌ای اندیشه‌، اندکی شهود یا تغییری کوچک غنیمت می‌برند.

این کتاب روایت محشر هر ساله است که هنوز هم رستگاری‌های کوچک و بزرگ می‌آفریند و ما را نو می‌کند. آن طور که ناشر وعده داده این مجموعه بنا دارد هر سال از منظری دیگر و آدم‌هایی دیگر به حال و هوای امروز ما و روضه‌ها نگاه کند.

نیاز‌سنجی و ابتکار و نونگری ناشی از آن زیباست که در چرایی تولد این مجموعه گرانسنگ می‌گوید: عادت شیعه به ثبت عاشورا در شکل موزون بوده است اما اغلب ارتباط خودمان با این حماسه را منظوم شرح کرده‌ایم و روایت منثور و قصه، کمتر به این آستان عرضه شده‌اند.

تقریبا همه داستان-خاطره‌های این مجموعه با قلم‌هایی شیوا و کم‌نظیر نوشته شده که اکثر آنها اشک را مهمان چشمان می‌کند؛ اجر همه آنان با صاحب این ایام.»

پیشنهاد کتاب حسین انتظامی

241244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =