ایلنا نوشت: میرزایی نیکو در یادداشتی نوشت: مدتی است که آمریکا و هم‌پیمانانش ما را وارد یک جنگ اقتصادی کرده‌اند و می‌خواهند به‌وسیله این اهرم فشار، شرایط را بر ایران سخت‌تر از همیشه کنند. حال بهترین فرصت است که رئیس‌جمهور ما در مجمع عمومی سازمان ملل و در مقابل دیدگان مقامات دیگر کشورها به سخنرانی بپردازد و واقعیت آمریکا و تصمیمات ترامپ را به همه نشان دهد.

از ما می‌پرسند حضور و سخنرانی آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل چقدر می‌تواند به منافع ملی ایران کمک کند، به‌هرحال ایران عضو سازمان ملل است و در مجمع عمومی سازمان ملل، مقامات بلندپایه همه کشورها حضور دارند و این جلسه فرصت مناسبی نه برای ایران بلکه برای همه کشورها است که بتوانند نظرات و مواضع خود را به اطلاع مقامات دیگر کشورها برسانند.

امروز کشور ما هم در شرایط حساسی قرار گرفته و از طرفی مدتی است که آمریکا و هم‌پیمانانش ما را وارد یک جنگ اقتصادی کرده‌اند و می‌خواهند به‌وسیله این اهرم فشار، شرایط را بر ایران سخت‌تر از همیشه کنند. حال بهترین فرصت است که رئیس‌جمهور ما در مجمع عمومی سازمان ملل و در مقابل دیدگان مقامات دیگر کشورها به سخنرانی بپردازد و واقعیت آمریکا و تصمیمات ترامپ را به همه نشان دهد.

به این زودی‌ها نمی‌توان فرصتی را پیدا کرد که سران همه کشورها زیر یک سقف جمع شوند و حال اکنون‌که این فرصت مهیا شده باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد. ترامپ مرتباً ایران را تهدید می‌کند و سعی دارد که دنیا را با خود علیه ما همراه کند و لازم و ضروری است که رئیس‌جمهور ایران با یک سخنرانی مقتدرانه جواب کوبنده‌ای به سخنان ترامپ دهد.

جلسات دوجانبه یا چندجانبه رئیس‌جمهور با مقامات دیگر کشورها که معمولاً در حاشیه این مجمع برگزار می‌شود می‌تواند دستاوردهای زیادی را برای کشور به ارمغان بیاورد. به‌طور مثال اکنون‌که خطر تروریسم همه کشورها را تهدید می‌کند می‌توان برنامه‌های مشترکی را با همکاری دیگر کشورها برای مبارزه با تروریسم در دستور کار قرارداد. از طرفی این جلسات می‌تواند به اثبات حقانیت ایران کمک و اروپا را در راه اجرای برجام، مصمم‌تر از همیشه کند.

قاسم میرزایی نیکو

نماینده مجلس دهم

 

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =