افتتاح طرح کشوری وارنیش فلوراید دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی سال تحصیلی ۹۸-۹۷

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح کشوری وارنیش فلوراید دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در تمامی مدارس مقطع ابتدایی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا ، سید راشد جزایری افزود: این طرح بصورت نمادین با حضور معاون تربيت بدني و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد و جمعي از مسئولين اداره آموزش و پرورش و مراکز بهداشتي و درماني در مدرسه دخترانه صفرپور شهرکرد افتتاح شد.

وی در جمع دانش آموزان این مدرسه از انسان سالم بعنوان محور توسعه یاد کرد و افزود: یکی از اقدامات اساسي براي تامين سلامت افراد توجه به بحث سلامت و بهداشت دهان و دندان ها است.

وی توجه به سلامت دهان و دندان دانش آموزان را به نوعی سرمایه گذاری برای نسل هاي آينده دانست و افزود: هر کودک ۵ تا ۶ ساله در ايران داراي ۵ تا ۶ دندان پوسيده و خراب شده است.

جزایری تصریح کرد: بنابراین برای کنترل بيماري هاي دهان و دندان انجام يکسري اقدامات از جمله آموزش و اطلاع رساني و انجام برنامه هايي همچون وارنيش فلورايد مي تواند تا حدودي از پوسيدگي دندان هاي کودکان پيشگيري نمايد.

به گفته وی، طرح وارنیش فلوراید دهان و دندان دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سطح کشوري براي پوشش دانش آموزان مقطع ابتدايي به اجرا گذاشته شده است.

به گفته وی، این چهارمین دوره اجرای طرح وارنیش فلورايد براي دانش آموزان ابتدايي است که در اين طرح ۹۷هزار دانش آموز تحت پوشش خدمات طرح قرار خواهند گرفت.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: ۱۹ هزار دانش آموز پیش دبستانی نیز از خدمات اين طرح بهره مند خواهند شد.

جزایری تصریح کرد: پیش بیني مي شود حدود ۳۵هزار کودک ۳ تا ۶ سال نيز با مراجعه به خانه هاي بهداشت و مراکز بهداشتي و درماني سطح استان از خدمات طرح بهره مند شوند.

وی، اعتبار تخصیص یافته از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان براي تامين مواد و تجهيزات و اجراي طرح وارنيش فلورايد براي دانش آموزان را يک ميليارد و پانصد ميليون تومان اعلام کرد.

به گفته وی، حدود ۸۰۹ نفر از مدیران، مربیان، بهورزان و مراقبین سلامت در اجرای اين طرح با دانشگاه علوم پزشکي و اداره کل آموزش و پروش استان همکاري دارند.

وی در خصوص جزئیات این طرح اظهار داشت: این طرح از سال تحصیلي ۹۵-۹۴ در سطح استان اجرا و طي دو نوبت در فاصله زماني ۶ ماهه براي دانش آموزان مقطع ابتدايي در حال اجراست.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم از اهمیت توجه دانش آموزان به بهداشت دهان و دندانهايشان گفت.

دکتر خدایار قاسم پور با بیان اینکه همواره کسانی همچون پزشکان و مراقبین سلامت در کنار ما هستند كه ما را در حفظ سلامتيمان ياري مي نمايند افزود: خود مراقبتي و مشاركت و همكاري در برنامه هاي سلامت محور در پيشگيري از بيماري و كمك به ارتقاء سلامت جامعه بسيار موثر است.

به گفته وی، حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز در استان چهارمحال و بختیاری در مقطع ابتدایی مشغول به تحصيل هستند که علاوه بر آموزش هاي بهداشت دهان و دندان تحت پوشش خدمات وارنيش فلورايد قرار مي گيرند.

افتتاح طرح کشوری وارنیش فلوراید دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی سال تحصيلي ۹۸-۹۷

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =