عبدالرضا مصری*

این روزها همه از جریانی صحبت می‌کنند که در تلاش است تا مردم را ناامید کند اما سوال اینجاست که واقعا ریشه ناامیدی مردم در چیست؟

در این راستا باید بگویم به اینکه جریانی به دنبال ناامید کردن ملت هستند اعتقادی ندارم و قائل به این موضوع نیستم؛ البته این به این معنا نیست که در سرویس های  اطلاعاتی استکبار تلاشی برای به بحران کشیدن کشور ما وجود ندارد بلکه آنها همه راه ها را حتی اگر میزان تاثیر گذاری آن 5 درصد باشد از دست نمی دهند. اما آن چیزی که بیش از همه اهمیت دارد رفتار و اقداماتی است که ما باید انجام دهیم. در این رابطه با کمی مداقه در امور پی خواهیم برد که وقتی فردی 5 الی 6 سال است فارغ التحصیل شده  و هیچ امکان اشتغالی برای او وجود ندارد و هیچ دریچه امیدی هم به سوی او بازنمی شود طبیعی است که او افسرده و نا امید شود. بنابراین به جای آنکه به دنبال پرتقال فروش بگردیم باید به دنبال علل و عوامل ایجاد این موضوع باشیم ولو اینکه درصد آن کم باشد.

در این رابطه باید توجه داشته باشیم چه ضد انقلاب داخلی و چه ضد انقلاب خارجی یک بستری را انتخاب می کند که درصدی از واقعیت در آن وجود داشته باشد و سپس  تلاش می کند تا آن را بپروراند و بزرگ نمایی و سیاه نمایی را چاشنی آن کند لذا باید اصل قضیه را از بین برد؛ راه چاره ایجاد نشاط در کشور است و این ایجاد نشاط کردن جز با از بین بردن مشکلاتی از جمله بیکاری، طلاق، مشکلات معیشتی محقق نخواهد شد. بنابراین ما باید برای علل و عوامل ناامیدی برنامه داشته باشیم تا آنها را ریشه کن کنیم. وقتی آنها از بین بروند طبیعتا آن معلول هم از بین خواهد رفت.

* نماینده کرمانشاه در مجلس

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =