فردی که با بدست آوردن اطلاعات خصوصی یکی از شهروندان قصد اخاذی مبلغ 800 میلیون ریال از او را داشت توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرهنگ سید مصطفی مرتضوي رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان بيان داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر سرقت اطلاعات شخصي و محرمانه او و تهديد به انتشار آنها در فضاي مجازي بررسي موضوع در دستور كار پليس فتا قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوي افزود: شاكي در شكايت خود اظهار داشته خانمی که از همکارانش می باشد برای امورات کاری به منزل آنها مراجعه کرده و در فرصتی مناسب از تصاویر خصوصی او عکس برداری کرده بود.

وي با اشاره به اینکه فرد اخاذ شاکی را تهدید به انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی و تقاضای مبلغ 800 میلیون ریال از او کرده بود تصريح كرد: با انجام اقدامات تخصصي این زن اخاذ به همراه خواهر او که همدست اش بود دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: افراد دستگیر شده به بزه انتسابی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ مرتضوي در پايان افزود: مطابق ماده17 قانون جرائم رايانه اي هر كس به وسيله سامانه هاي رايانه اي يا مخابراتي صوت يا تصوير يا فيلم خصوصي يا خانوادگي يا اسرار ديگري را بدون رضايت او جز در موارد قانوني منتشر كند يا دسترس ديگران قرار دهد، به نحوي كه منجر به ضرر يا عرفاً موجب هتك حيثيت او شود، به حبس از نود و يك روز تا دو سال يا جزاي نقدي يا هر دو مجازات محكوم خواهدشد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =