عرضه عمومی آپدیت آی‌او‌اس ۱۲ برای دارندگان آیفون و آی‌پد

آپدیت سیستم‌عامل جدید آی‌او‌اس 12 اپل، از امروز دوشنبه برای دارندگان آیفون و آی‌پد عرضه عمومی شد و کاربران با رفتن روی ستینگز و جنرال می‌توانند software update را انتخاب کرده و سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی کنند.

 

به گزارش خبرآنلاین، iOS 12  در مقایسه با iOS 11 که سال گذشته راهی بازار شد، متفاوت بوده و قابلیت‌های جدید و نسبتاً خوبی به آن افزوده‌شده است.{لینک}

یکی از این قابلیت‌های موسوم به Screen Time است که می‌توانید به اپلیکیشن زمان مصرف بدهید تا در صورت استفاده بیش‌ازحد تعریف‌شده، ایجاد محدودیت کند. بدین ترتیب کاربر می‌تواند به آیفون خود بگوید تنها روزانه فقط 1 ساعت می‌تواند در فیس‌بوک بچرخد و سیستم‌عامل وی را مجاز به یک ساعت استفاده می‌کند و بیش از آن دچار محدودیت می‌شود. این قابلیت به‌صورت گزارشی به شما می‌گوید چند ساعت از فلان اپلیکیشن در طول روز استفاده کرده‌اید.

اپل در iOS 12 نوتیفیکیشن‌ها را بازتعریف کرده و به اپ‌ها اجازه نمی‌دهد تا به طور دلخواه و نامحدود روی اسکرین قفل شده گوشی دائما ظاهر شوند. بنابراین می‌توان به‌صورت دسته ای نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت کرده و اجازه نمایش روی اسکرین را از آنها گرفت.

اپلیکیشن سهام Stocks App به‌طورکلی دگرگون‌شده و در کنار ظاهر شدن اطلاعات سهام هر کمپانی، اخبار مربوطه نیز به نمایش درمی‌آید. پورتفولیوی کمپانی‌ها قابل‌ردیابی بوده و اطلاعات تاریخی کمپانی موردنظر نیز نمایش داده می‌شود.

دارندگان گوشی مجهز به چهره شناس / face ID می‌توانند از ویژگی memoji استفاده کنند و شکل و شمایل خود را از طریق دوربین جلوی گوشی به‌صورت فان دربیاورند.

اپلیکیشن measure app با استفاده از واقعیت افزوده اجازه اندازه‌گیری اشیای کنار خود را به کاربر می‌دهد.

دستور صوتی Siri نیز بازتعریف‌شده و کاربر می‌تواند دستور جدید صادر کند. مثلاً بگوید check the news و اخبار را مرور کند. درواقع کاربر به‌جای دستورات صوتی تعریف‌شده اپل، دستور جدید با صدای خود برای گوشی تعریف می‌کند که انجام دهد.

آی‌او‌اس 12 سریع‌تر شده و اپلیکیشن‌ها زودتر باز و بسته می‌شوند. قابلیت Group FaceTime نیز به کاربر اجازه می‌دهد تا به‌طور هم‌زمان با چند نفر ویدئو چت کند. البته این قابلیت دچار مشکل شده و ظاهراً بعداً در آپدیتی جداگانه به آی‌او‌اس 12 اضافه می‌شود.

 

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =