خراسان نوشت: پسری 30 ساله ام. به مدت چهار سال با دختری آشنا و سه 3 سال از او بزرگ تر بودم. او رشته اش پزشکی بود و من مهندسی می خواندم.

وقتی درسم تمام شد، دنبال کار گشتم اما پیدا نکردم. به همین دلیل این موضوع را با خانواده ام مطرح نکردم که دختری را دوست دارم و عاشق اش هستم. او بعد از گذراندن دوره طرح خود مشغول به کار شد و وقتی دید که من بیکارم از من زده شد. الان سه سال است که نمی بینمش اما مدام به یادش هستم و تا الان هم کار پیدا نکرده ام و به همین دلیل نمی توانم با خانواده ام درباره اش حرف بزنم. لطفا راهنمایی ام کنید.

مشاور نوشت: برادر گرامی، از این که مخاطب ما هستید خوشحالیم و در ادامه نکاتی را برای کمک به شما خدمت تان عرض می کنیم که مشکل گشای شما خواهد بود.

خودتان را در ۳۰ سالگی پیدا کنید
در این مرحله سنی که شما قرار دارید، انتظار می رود که تقریبا چشم انداز آینده شغلی و زندگی خود را ترسیم کرده باشید ولی از آن جا که هنوز درباره مولفه های مهم زندگی تان که انتخاب شغل و همسر هست، دچار تردید و ناتوانی شده اید، می تواند حاکی از نداشتن شناخت کافی شما از خودتان باشد. همان طور که می دانید شناخت همه جانبه لازمه هر تصمیم و اقدام است بنابراین در قدم اول لازم است خودتان را از جنبه های مختلف خلق و خو و روحیات درونی، توانمندی ها و استعدادها، شرایط جامعه و ... بهتر بشناسید و سپس اقدام به کسب شناخت از دیگران و جامعه کنید. توجه داشته باشید که خودشناسی زیربنای سایر شناخت هاست.

معیارهای شغلی خود را بازبینی کنید
به طور طبیعی وقتی شما با یک رویکرد مشخص چند سال است که به دنبال شغل مناسب هستید و موفق نشده اید، می طلبد که معیارها، انتظارات و برخی دیگر از مولفه های مربوط به انتخاب شغل را در خودتان تغییر داده و با رویکرد جدید مبتنی بر واقع بینی ادامه دهید. توجه داشته باشید که گذشت زمان بیشتر از این به نفع شما نیست بنابراین سعی کنید به خودتان بیایید و بر اساس واقعیت های امروزی جامعه و شرایط فعلی خودتان مبادرت به انتخاب شغل کنید. باز هم به شما یادآوری می کنم که مدیریت زمان را بیش از گذشته جدی بگیرید.

ملاک های خود برای انتخاب همسر را به روز کنید
برای این که بتوانید یک زندگی کم دردسر را شروع کنید بهتر است که انتخاب درستی داشته باشید و برای یک انتخاب درست یک سری ملاک ها و مولفه ها باید بررسی شوند. بنابراین این مولفه ها و ملاک ها مهم هستند و لذا لازم است که به روز و منطبق با شرایط و وضعیت فعلی شما باشند. به عبارت دیگر هم اکنون ببینید به دنبال چگونه همسری هستید و همسر مد نظر شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

تکلیف خود را روشن کنید
با توجه به توضیحات مطرح شده، اگر آن دختر در قالب معیارهایتان برای انتخاب همسر جای نمی گیرد، بهتر است به تدریج فراموشش کنید و اگر با معیارهایتان مطابق است با طرح موضوع تکلیف خود را مشخص کنید زیرا تا زمانی که درگیر این بلاتکلیفی و عشق خیالی باشید، زمان حال و آینده خود را از دست خواهید داد. باز هم توصیه اکید می کنم که قبل از هر اقدامی این موضوع را تعیین تکلیف کنید تا در آینده، پشیمان نشوید و حسرت گرفتن تصمیمی بدون توجه به همه جوانب آن را نخورید.

موضوع را با خانواده در میان بگذارید
پیشنهاد می کنم که این موضوع را به طور کلی با خانواده تان مطرح کنید و خود را کاملا از آن ها جدا نکنید. در این بین، شاید آن ها پیشنهادهایی داشته باشند و بتوانند به شما برای تصمیم گیری کمک کنند. با این حال اگر مشکل خاصی به وجود آمد، از مشاوره حضوری توسط مشاوران با تجربه و مجاز بهره بگیرید تا مسیر را درست تر طی کنید.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =